Senaste nytt

DanielKif

Medlem
Ort: Miami beach
Bokat hos: Sixt via appen
Bokat: billigaste möjliga
Fick: Volvo v60 T5
Status: platinum

Kommer helt gå över till Sixt.
Servicen, priset och uppgraderingarna jag fått hittills pekar på att detta är rätt bolag för mig.

b32092a4be16db3ffbf5cb1811b24a00.jpg
 

FrontX

Medlem
Ort: Miami beach
Bokat hos: Sixt via appen
Bokat: billigaste möjliga
Fick: Volvo v60 T5
Status: platinum

Kommer helt gå över till Sixt.
Servicen, priset och uppgraderingarna jag fått hittills pekar på att detta är rätt bolag för mig.

Måste ändå kännas aningen komiskt att flyga hela vägen till det stora landet i Väst med allt vad det innebär i bilväg annars, och få en Volvo som hyrbil :rolleyes:. Men klart kul med en upgrade ändå
 

MrGunnar

Medlem
Ort: Bromma flygplats
Bokat via: Hertz.se (SAS-kod)
Bokade: Volvo V40.
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Volvo XC60
Status på bokningen: Hertz Goldplus - 5 star
 

FF#1

Medlem
Bokat billigaste på Sixt Arlanda, med statligt avtal. Körde i väg med en Mercedes CLA 250...
Är platinum

b07175934ef078978eeef91f8abc771c.jpg
 
Last edited:

bhen

Medlem
Måste ändå kännas aningen komiskt att flyga hela vägen till det stora landet i Väst med allt vad det innebär i bilväg annars, och få en Volvo som hyrbil :rolleyes:. Men klart kul med en upgrade ändå

Samma hände mig i Dallas förra veckan så insisterade på att få en Cadillac nånting istället, kör v60 hemma. Ångrade mig lite när jag insåg att jag gick från t5 till 2.0vanlig på cadillacen.
 

Flying Finn

Medlem
Jag har varit passiv i ett bra tag nu, men det beror helt på att jag inte har flugit sedan i fjol. Men vi tar det nu tillbaka med ett par biluthyrningar från de senaste 2 veckorna.

Hertz

Ort: Tammerfors (centrum)
Bokat via: Hertz per telefon (går ej att boka nu på nätet med min bokningsprofil)
Bokade: Volvo V40, manual (IDMR)
Gratis uppgradering: ja
Fick: Volvo V60, automat (troligen FDAR)
Status på bokningen: Hertz Presidentens Cirkelsåg

Sixt

Ort: Tammerfors (centrum)
Bokat via: sixt.fi
Bokade: Ford Focus, automat
Gratis uppgradering: ja
Fick: Ford Mondeo, automat
Status på bokningen: Sixt Platinum (med upgraderätt)

Min upgraderätt hos Sixt tar troligen slut under sommaren, men har på kommande i slutet av juli en helg med MB C200 AMG Cabrio. Dock som tur nog med gratis avbokningsrätt. Det nordiska vädret är ju inte precis alltid prima för en körtur utan tak... :p Servicen hos Sixt har nu varit prismässigt bättre p.g.a. uppgraderingen flera steg uppåt, men telefon och e-post besvaras dåligt.
 

Anders R

Medlem
Ort: Bergen Flygplats
Bokat hos: Avis kampanj nyår 5000 poäng
Bokat: Ford Mondeo
Fick: Volvo v90 D4 Inscription som gått 150 mil
Status: Ingen
Visade vouchern för uppgradering funkade utmärkt bra bemötande inga problem. Gratis förare ingick som det skulle göra.

IMG_6677.JPG
 

Anders R

Medlem
Ort: Nice flygplats
Bokat hos: Avis kampanj nyår 5000 poäng
Bokat: Ford Focus
Fick: Fiat 500X
Status: ingen
Efter mer en 1 timmes väntan kom jag fram till disken och visade uppgraderingsvouchern och fick en Fiat 500x. Påpekade snällt att det ej var en uppgradering (samma grupp som Focus) Fick då veta att min uppgradering bestod av att jag kunde använda den inbyggda navigatorn...:confused: Totalt omöjligt att diskutera med dom..Visade villkoren att extra förare skulle ingå fick blankt nej det gällde inte på denna station orkade inte tjafsa så jag sa nej till extra förare mot kostnad.:mad: Summa enorm skillnad mot Bergen veckan innan...
IMG_6814.JPG

Bifogar bild på grannens parkering då han kom hem från middagen med sin ML 63AMG, blev nog en flaska vin eller 2 till maten :)
 

FrontX

Medlem
Kontor: Arlanda
Bokat hos: Hertz.se
Bokade: V40 aut
Fick: V90 Cross Country
Gratis uppgradering (eller dylikt): Ja
Status på bokningen: President Circle

Sprillans ny maxutrustad V90 CC som endast gått drygt 80mil. En av, eller den bästa upgraden hitills i Sverige måste jag nog säga.

Dock verkar bilen lida av små tekniska barnsjukdomar som kan vara lite störande, men överlag så är det ändå en fantastisk bil att köra:D
 

Attachments

  • IMG_1465.JPG
    IMG_1465.JPG
    123,2 KB · Visningar: 334
Toppen