Senaste nytt

Jag har vunnit en resa till Istanbul med Turkish Airlines i business class

NyfikenGrau

Medlem
Det jag tyckte var överlägset bäst med Turkish (och då hade vi mycket otur med både hårdvara och mjukvara på flyget) var deras lounge i Istanbul. Den var visserligen nästan fullpackad, men maten var vida överlägsen den jag fått i de andra ~25 loungerna jag besökt.
 

Jonathanc

Medlem
Turkish Airlines har helt klart den bästa Business Class produkten inom Europa sett till mat och hårdvara. Om du har tur får du en A321 med riktiga Business stolar från Arlanda till Istanbul.

Turkish Airlines nya A321 Business Class: Stockholm – Istanbul | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Jorden Runt på 14 Dagar: Del 1 – Turkish Airlines Business Class | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Är det stor skillnad på stolarna? Det finns platser i A321 men då måste jag åka 8 h tidigare än jag tänkt.
 

Jonas C

Medlem
Är det stor skillnad på stolarna? Det finns platser i A321 men då måste jag åka 8 h tidigare än jag tänkt.
Det är en chanstagning. 75% av A321 flottan har fåtöljer i Business, men har man otur kan man få med vanliga 3-3 stolar. Likaså finns det vissa A320 och B737 som har fåtöljer i Business Class. Så man vet aldrig vilka stolar man får förrän man kliver ombord på flygplanet ;)
 

PYRZ

Medlem
Är det stor skillnad på stolarna? Det finns platser i A321 men då måste jag åka 8 h tidigare än jag tänkt.
Jag skulle satsa på att ta 1210 flyget, då är sannolikheten störst att du får en a321 och därmed fixed BC säten (fåtöljer). Om du har tur så kommer det en a330-200 som det har varit på sistone. Om du har riktigt bra tur så blir det en a330-200 med första klass stolar längst fram i kabinen (4st) som TK leasat från TAM)
 

Jonas C

Medlem
Hur lång tid borde jag spendera där? 2h? Eller är det värt att åka in väldigt tidigt?
Avgår flyget på morgonen eller kvällen? När jag besökte nya loungen i Mars dök jag upp runt 5 timmar innan avgång. 4 spenderades i loungen och 1 timme spenerades åt att ta sig till gaten/kolla i butikerna. Tycker definitivt att du bör ankomma tidigt, såvida det inte är ett morgonflyg.
 

silwer

Medlem
Snodde detta från FT:

Sleeping in the Lounge

There are 5-7 relaxation rooms.
Eligibility:
4-7 hour layover for Business and Elite Plus customers.

Hm. Den här lappen hängde i loungen i december 2013, och visade vilka flighter som gav access till sovrummen. Dessutom, vad jag minns, var det endast avgångar till dessa destinationer som funkade, ej ankomster. Samt då tidsspannet på layovern som har nämnts. Men, detta kan ju ha ändrats sedan dess!

Ursäkta dålig bildkvalitet.

iphone 2269.JPG
 

johhenrik

Medlem
Hm. Den här lappen hängde i loungen i december 2013, och visade vilka flighter som gav access till sovrummen.
Ptjaa, det vore väl rätt klassiskt Turkish Airlines isf. Applicera något annat än vad deras egna regler säger. ;)

Det kanske är som du säger numera. Eller, så står det olika på turkiska sidan kontra den engelska. Vore ju inte direkt första gången heller...
 
Toppen