Jag förstår inte prissättningen

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Håkan Eriksson, 19 November 2014.

1. Håkan Eriksson

Håkan Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej.

Nu kanske jag är såpass ny här så jag ställer en fråga som jag borde begripa. Men men.

Kikar lite på en jultripp till Las Vegas för att hälsa på en vän. Försöker pussla lite med poäng och annat för att få ett vettigt pris då det är lite snålt med pengar att lägga just nu.

Men jag förstår inte hur sjutton sas prissätter saker.

Om jag tittar på en t/r GOT till LAS så får jag rimliga priser åt båda hållen enligt bifogad bild. Men om jag endast söker på LAS till GOT enkel resa så blir det sinnessjukt dyrt. Vad är det jag inte förstår?

Screenshot_2014-11-19-22-07-20.png Screenshot_2014-11-19-22-06-46.png

2. Miljon3

Miljon3 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Luktar Lite Troll... Men enkelresor är generellt dyrare än vad tur och retur är pga att det är andra regler som gäller.
    Om du ska göra en enkelresa är det i många fall billigare att göra en no-show på returen.

3. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enkelresor är ofta svindyra, speciellt interkontinentalt, eftersom de bokas i väldigt höga bokningsklasser. Undantaget vissa fulflygbolag.

4. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jan Petterson och 011430121 gillar detta.
  5. Håkan Eriksson

Håkan Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aha där ser man. Det hade jag ingen aning om. Men å andra sidan gör man ju sällan enkelresor.

Tack

6. Håkan Eriksson

Håkan Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp, jag såg att de valde plus. Och extremt dyra sådana i enkelversionen. Men förstod inte varför.

Tack för länken. Ska läsa på.

H

7. En tågresa till/från köpenhamn ger roligare enkelpriser om man flyger Condor eler Norwegian. Kapar även 10 tusenlappar på sas priset...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!