Senaste nytt

Jag blir så frustrerad på SAS

Dr. Miles

Expert
Jag håller med att BAs webbisda fungerar bra utom en punkt som jag råkade få problem.
Man kan inte ändra FFP nummer när man väl har lagt det en gång.

Detta hände det när jag först registrerade mitt AAdvantage nummer på min BA bokning och sedan BA och AA började Joint Venture över Atlanten och plötsligt man kunde tjäna 100% på low economy på BA även på BAEC.
Jag ville ändra mitt FFP nummer till BAEC, men det gick inte ändra på webbsidan.
 

Malu

Medlem
Lustigt nog har jag haft problem att byta FRÅN M&M-nummer till något annat program på LH-sidorna. Åt andra hållet har det alltid fungerat utmärkt - särskilt om man är inloggad på sitt konto när man tar fram bokningen på Manage My Bookings.
 

Lonelyflyer

Medlem
satt själv och bokade resor på sas callcenter här för några år sen och känner igen frustrationen

Resebyråbokningarna var i princip untouchables, det gick att ändra om det var c-klass utan bokningsavgift inrikes, då går det.
Men är det ändringar som ska göras så är första läget att ringa direkt till resebyrån
Eftersom den är bokad där är de dem som är ansvariga om det händer nåt, typ avbokningar eller annat

Som att du köper en telefon på the phonehouse men ringer till telia för att få hjälp
 

A380*G

Medlem
Har haft samma problem med LH, men senast när jag hade en LX-biljett ringde jag direkt till dem och då fixade dom allt till mig.
 

ulagun

Medlem
Har själv haft liknande problem, men de har löst sig vid check-in 22 timmar innan avgång.
En av de valmöjligheter som komer upp på SAS incheckninssida är val av bonusprogram. Bara att scrolla ned till M&M och fylla i nummer.
Företagets resebyrå har mitt EB inmatat och jag går oftast in och ändrar till M&M när jag flyger C-klass utan problem.
Att man sedan numera undantagslöst måste efterregistrera poängen är en helt annan (tidsödande) historia.
 

Nystrom

Medlem
I de fall som jag har haft resebyråbokningar så har jag kunnat "fixa och trixa" med dem tillsammans med SAS kundservice. Men, det var ett antal år sedan jag hade de problemen...
 

Kricka

Medlem
Concorde, förutom de problem du har med sas.se så känns det som om du skulle byta resebyrå
"som aldrig svarar" ! Även det känns oacceptabelt.
OT så kämpar jag själv med efterregistrering av tre (utav fyra) TK flighter till M&M. Första gick
bra men följande tre flyg på samma PNR fungerade inte..
 
Toppen