Senaste nytt

Jag blir inte klok på Stockholm Arlanda...... (Loungen access)

SNIFF

Medlem
Brukar gå och fika/käka i T5 med inrikes biljett ca var annan månad då jag har lång väntetid.
Har aldrig provat att gå in i T2 med inrikes boardingpass.
Har dock varit där några gånger, men då har jag tagit transitbussen Air side mellan terminalerna.

Det borde ju gå att gå in in T2, även om man nog får en del frågor från security.
Ja, om du har Priority Pass borde det inte vara några problem att komma in i Aurora heller. Jag frågade i receptionen om de tittade på flygbiljetten när man visade sitt PP, då jag aldrig upplevt att de gjort det. Fick till svar att de inte brukade göra det.
 

olo

Medlem
Om jag förstått det rätt så kan jag alltså ta en fika i gold på T5 istället för soppa i T4 på en inrikesbiljett?
Japp! Däremot kommer förmodligen loungen-personalen upplysa dig om att du har gått "fel" och berätta att det är en bit att gå till T4.

Säkerhetskontrollen kommer släppa igenom dig. Hur skulle de annars få folk till alla butiker? Så om de tvekar är det bara att säga att du är shoppingsuge.
 

sweflyer

Medlem
Brukar gå och fika/käka i T5 med inrikes biljett ca var annan månad då jag har lång väntetid.
Har aldrig provat att gå in i T2 med inrikes boardingpass.
Har dock varit där några gånger, men då har jag tagit transitbussen Air side mellan terminalerna.

Det borde ju gå att gå in in T2, även om man nog får en del frågor från security.
Ok, perfekt. Har du testat att checka in på T5 vid inrikes flygning? Går det att lämna bagaget där? Har för mig att det finns ett band mellan terminalerna men kanske bara fungerar vid transfer.
 

ARNBER

Medlem
Har någon försökt att köpa tillgång till loungen på T5 vid inrikesflyg? En tjejkompis (EBS) till mig ska flyger Berlin - Arlanda - Umeå i Go och undrar om hon kan få tillträde till en av loungerna
 
Toppen