Senaste nytt

Jag behöver 6300 EuroBonus poäng - hur gör jag det enklast?

Randy Marsh

Medlem
Hej Randy
Det var ett tag sedan. Hoppas allt är bra med dig.:)

Om du vill flyga någorlunda bekvämt för dem 9.500 baspoäng, kan du flyga med Turkish Airlines från Oslo till Tokyo i Economy Comfort class (bokningsklass A).
Resan kostar ca 8.100 NOK inkl. skatter och den ger lite över 14.000 baspoäng.
Hejsan Dr. Miles! Ja, det var inte igår :) 2014 började hyfsat med flera turer till Brasilien med Lufthansa, som gjorde att jag behöll EBG med god marginal. Dock har det senaste halvåret varit nästan helt dött pga oljekraschen, ett par jobbresor till Gdansk i höstas är egentligen allt.

Har faktiskt rest med TK i Economy Comfort till just Tokyo hösten 2012. Mer prisvärd produkt är svår att finna, undantaget rena kampanjer i business class då!

Berlin har en attraktiv base fare i bokningsklass A från BGO (899 NOK), men tillgängligheten ser usel ut. Och inte fungerar det att söka i ITA Matrix heller, där får jag bara upp en massa falska träffar som visar tillgänglig A-klass trots att det ej finns att boka på sas.no. Som tur är ser Amsterdam, Bryssel och Warszawa betydligt bättre ut. Speciellt Amsterdam passar ju bra, kan knappast tänka mig en mer lämplig flygplats för mileage run. Bra shopping och restauranger (har aldrig testat *A-lounge där så jag vet inte hur bra/dåliga de är) och dessutom kan man enkelt "vända i gaten" och resa hem med samma flyg.
 
Toppen