Senaste nytt

Jag behöver 6300 EuroBonus poäng - hur gör jag det enklast?

JWD

Medlem
1 x SK Plus ARN-CPH-TXL-CPH-ARN brukar vara min go to för att få ihop poäng. 4500 poäng om man ej är guld, 5625 om man är guld.
Brukar finnas för ~2700 SEK

På tisdagar så brukar den lilla trippen vara bra prissatt, åtminstånde så var det så i höstas. Sen är det smidigt att ta sig till Berliner Zoo från TXL med Uber om man har några timmar att slå ihjäl. Dock ska man ha lösa euro med sig till taxin tillbaks. Vi snackar ju ändå om Tyskland :p

Edit: Jag såg nu att flera av er var snabba med prisexempel.
 

Butta

Medlem
Jag ska kolla Berlin, men är det någon skillnad att flyga till Berlin från CPH jämfört med ARN. Jag är förpassad till dom södra delarna av landet sedan några år och har bara en kort resa på 18 min dörr till dör (Hem- CPH) :D
 

Silferlood

Medlem
Hej, Jag behöver tjäna 6300 EB för att behålla min tier och har inte satt mig in i dom nya reglerna som gäller from 2015. Vad är snabbaste och billigaste sättet att skrapa ihop om man flyger ut från CPH?

Mvh Butta
Vet inte hur brådis du har men ett annat tips är om du gillar flyga, köp ett 'sommarkort' på Widerö.
Viktigt där, håll koll på vilka destinationer som ger poäng!
 

bnr

Medlem
Jag ska kolla Berlin, men är det någon skillnad att flyga till Berlin från CPH jämfört med ARN. Jag är förpassad till dom södra delarna av landet sedan några år och har bara en kort resa på 18 min dörr till dör (Hem- CPH) :D
Det som händer när du flyger ex-CPH (utgår från CPH) är att resan i sin helhet får färre ben (enskilda flyg) vilket direkt resulterar i att du får mindre poäng.
ARN-CPH-TXL-CPH-ARN ger mer poäng än ARN/CPH-TXL-ARN/CPH.
 

Randy Marsh

Medlem
Hmm, Berlin kanske inte är så dumt? Morgonflyget via CPH, käka en kebab i Berlin och så hem igen på eftermiddagen :)

Är själv i behov av 9500 poäng innan 31 juli. Slaktad poängintjäning på EB och usla tider i oljebranschen är en dålig kombination...
 

Dr. Miles

Expert
Hmm, Berlin kanske inte är så dumt? Morgonflyget via CPH, käka en kebab i Berlin och så hem igen på eftermiddagen :)

Är själv i behov av 9500 poäng innan 31 juli. Slaktad poängintjäning på EB och usla tider i oljebranschen är en dålig kombination...
Hej Randy
Det var ett tag sedan. Hoppas allt är bra med dig.:)

Om du vill flyga någorlunda bekvämt för dem 9.500 baspoäng, kan du flyga med Turkish Airlines från Oslo till Tokyo i Economy Comfort class (bokningsklass A).
Resan kostar ca 8.100 NOK inkl. skatter och den ger lite över 14.000 baspoäng.
 
Toppen