Jag behöver 6300 EuroBonus poäng - hur gör jag det enklast?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Butta, 27 April 2015.

1. Butta

Butta Medlem

Hej, Jag behöver tjäna 6300 EuroBonus för att behålla min tier och har inte satt mig in i dom nya reglerna som gäller from 2015. Vad är snabbaste och billigaste sättet att skrapa ihop om man flyger ut från CPH?

Mvh Butta

2. Om du är svensk kan du skaffa American Express EuroBonus Elite och få 20 000 poäng direkt - och ett riktigt bra kreditkort som genererar 20 poäng per 100 kronor...

Jakob Österberg gillar detta.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Annars är det väl dags att leta reflexvästar (sök på "reflexväst" här så förstår du...). Dock osäker på om det finns några bättre alternativ än AmEx Elite ifall man inte vill ut och flyga.

4. mha321

mha321 Medlem

Reflexvästarna gav väl inte baspoäng? Och det gör väl normalt inte andra sådana deals heller?

Det är nog flyga eller AmEx som gäller.

agehall gillar detta.
  5. Du förnyar inte EBG/EBD genom att köpa reflexvästar va? :)

6. Butta

Butta Medlem

Precis, reflexvästar och kreditkort ger nog inte baspoäng. Men om någon kan tipsa om resa med maximal poängutväxling kontra pris tar jag tacksamt emot tips.

Mvh Butta

7. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beror ju på hur mycket tid du har till förfogande, när du kan flyga (veckodag, helg), ungdom/vuxen, övernattning eller ej, när du senast behöver få in poängen, vilka dagar kan du inte resa etc.
    AmEx Elite ger 20.000 Baspoäng vid signup (alltså baspoäng = statusgrundande).

8. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. Köpa reflexvästar sedan växla bonuspoäng till baspoäng kan man göra. :)
    Om det är förmånligt eller inte vet jag ej.

agehall och simon_says91 gillar detta.
  10. Butta

Butta Medlem

Tack för tipsen, men om man vill flyga, hur tjänar man billigast 6300 poäng? :D

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!