Jag har funderat på en sak om säkerhetsgenomgången. Vem är det som bestämmer om den ska dras på engelska i första hand och summeras på ett skandinaviskt språk eller tvärt om? Har det att göra med stationeringsort och olika instruktioner? Det verkar vanligare att säkerhetskontrollen dras på engelska med dansk och norsk personal. Det kanske redan finns något system i det hela som jag inte har upptäckt bara.
Den ska väl alltid dra på engelska oavsett. Utöver det andra eller tredje språk om det ger mening.
Den ska väl alltid dra på engelska oavsett. Utöver det andra eller tredje språk om det ger mening.
På 738 är det oftast 2R som står vid nödutgången, på 736/737 står oftast 2R vid huvuddörren fram en stund under boarding för att kunna avlasta purser om denne behöver hantera andra sysslor.Kul tråd! Cred!
Är det 2R som står vid nödutgången på 738?
Jag vet inte om jag tolkar ditt inlägg korrekt, men jag försöker personligen alltid att uppmärksamma EBD. Det är dock inte alltid det hinns med, på vissa flygningar har vi väldigt många EBD. Samtidigt är det ju ingen skillnad i ombordprodukten när man reser i Plus, i Go är det ju en viss skillnad för EBD/EBP. Tror det kommer bli lättare nu när paddorna börjar vara utrullade.Att EBD ibland uppmärksammas i Go är ok, men att inte uppmärksamma EBD som reser i Plus är mindre ok.
Vad säger Era instruktioner?