Senaste nytt

Jag är flygvärd på SAS - ask me anything!

Agö

Medlem
Att göra flera inlägg direkt efter varandra ses oftast som en posting run och det är inte uppskattat.

Hitintills har det inte heller varit några längre utläggningar som svar vilket gör att det lämpar sig bättre som ett inlägg.
Trådstartaren besvarar ju 10-20 inlägg om gången (han har ett jobb) - det är bara att lägga ihop texten från det citerade inlägget och trådstartarens svar så kan du nog se hur långa inlägg det blir. Larvigt att börja snacka om posting run för en sådan här hjälpsam typ, det är ju uppenbart för alla och envar att det inte är tal om det.
 

agehall

Medlem
Trådstartaren besvarar ju 10-20 inlägg om gången (han har ett jobb) - det är bara att lägga ihop texten från det citerade inlägget och trådstartarens svar så kan du nog se hur långa inlägg det blir. Larvigt att börja snacka om posting run för en sådan här hjälpsam typ, det är ju uppenbart för alla och envar att det inte är tal om det.
Om jag inte räknar helt snett så har det besvarats 4+5+2 inlägg de senaste gångerna. Det är ganska långt ifrån svar på 10-20 inlägg... Om det faktiskt skulle röra sig om 10-20 inlägg så är det väl helt OK att göra någon slags bedömning av hur långt inlägget blir och dela upp det, men just nu är det ju det du påstår ett ganska fiktivt problem.
 

dino_81

Medlem
Även om "forumetikett" säger annorlunda tycker även jag i att trådstartaren gör svaren mer lättöverskådliga genom att svara något/några få i tagen gentemot att multicitera ett större antal.

Och jag tror inte att trådstartaren vill "samla inlägg" utan svarar utifrån tid (antal frågor besvarade/per gång) och att han kanske inte visste om funktionen multicitat vilket nu @agehall upplyst om.

Smaken är som sagt olika och i detta fall bör trådstartarens val att svara ha företräde för ev. forumpraxis.

Nu blir detta väldigt OT (vilket förmodligen inte heller är "tillåtet" om vi ska vara petiga) och jag vill som avslutning tacka trådstartaren för sitt engagemang och för de svar han ger oss!
 
Toppen