Senaste nytt

Jag älskar St Regis

M

Monkey_Class

Guest
S:t Regis är väl de som har jämnast kvalitet. Personligen så tycker jag att när Westin är bra så är de verkligen bra. S:t Regis sticker liksom inte ut utan de levererar gång på gång men lite "känslolöst".
Medan Westin är väldigt upp och ned.
 
Fantastisk läsning @HON-II !

Jag sitter på St Regis Singapore och skriver detta. Våra fyra dagar förlängdes till sex dagar och sen till nio dagar, säger kanske en del? :)

Butlerservicen var väldigt bra när vi kom jetlaggade med trötta barn till Singapore. På nolltid hade äldsta dottern fått en chokladöverraskning, en potta och andra nödvändigheter. Mat på rummet, kaffe. Pressade byxor och skjorta etc. Vi kände oss väldigt välkomna.

Hotellet ligger väldigt bra till, det finns aktiviteter åt alla håll och det är nära till MRT.

Vi åker vidare mot Bali på söndag, ska försöka få med ett besök på St Regis Bali också!
 

segra

Medlem
Har nu avverkat 5 av 9n på St Regis Abu Dhabi och måste säga att jag blev/är lite besviken. Jag hade Grosvenor House i Dubai som referenspunkt (kanske fel men så var det ) och det skulle man inte haft tydligen. Grosvenor House överträffar enligt oss St Regis på nästan samtliga punkter. Det är inte dåligt men det levde inte upp till förväntningarna.
 

Per N

Medlem
På vilket sätt tycker ni att Regis gjort er besvikna? Vi har en bokning där om ett par månader så man kanske får sänka förväntningarna då.
 

segra

Medlem
På vilket sätt tycker ni att Regis gjort er besvikna? Vi har en bokning där om ett par månader så man kanske får sänka förväntningarna då.

Som sagt så är det inte dåligt utan det är de där småsakerna som inte stämmer. Internetet suger, butler servicen väldigt ojämn. Hade fyllt i formuläret man får vid bokning samt ett tag inan ankomst med hur man vill ha temp på rummet, vad/om man firar ngt. Inget stämde vid ankomst och en födelsedag nämdes inte.....
De skulle behöva fler hissar, finns 4 st och det är nog inga problem vid låg beläggning men nu var det mycket väntan.
Nation Riviera Beachclub är väldigt fräscht och fint men stranden är inget man njuter av direkt. Känns instängt och inte alls bra sand. Poolområdet är jättefint däremot.
Rummen är väldigt fina och har en fantastisk utsikt över Hav & strand. (Om man nu har havsutsikt)

Skriver från telefonen så lite missar här & där får du leva med.
 
Toppen