Senaste nytt

Jämförelse SAS Mastercard, Amex och Diners

Bernie

Medlem
Gjorde en ny jämförelse i DXB 18/2.
Amex Kurs 1,76.-
Diners Kurs 1,80.-
MC kurs 1,77.-

Amex vinner igen.
Intressant. Kanske får skaffa ett Amex ändå. 2-4-1 är lockande (avgörande!), speciellt när jag börjar komma upp i en hygglig poängsumma. Även om jag tycker att DC är snyggare. :cool: Amex är dock mer gångbart.

Halvt OT: Hur ofta erbjuder SAS poängrabatter (nästan) motsvarande Amex 2-4-1? Väldigt sällan..? Och då måste man dessutom pricka in destination/tidsperiod...
 

Johan_G

Medlem
Är det någon som har några bra tips på vad man kan använda Amex till i Norge? Detta land verkar vara ett svart hål när det kommer till Amex, hotell och hyrbil funkar bra har jag märkt men det blir svårare när det kommer till affärer och restauranger. Finns det t.ex. någon bensinkedja som tar Amex?
 
Är det någon som har några bra tips på vad man kan använda Amex till i Norge? Detta land verkar vara ett svart hål när det kommer till Amex, hotell och hyrbil funkar bra har jag märkt men det blir svårare när det kommer till affärer och restauranger. Finns det t.ex. någon bensinkedja som tar Amex?

Tar inte statiol AMEX?
 

pitch

Medlem
Just nu kör jag alltid med ICA-kortet utomlands, och jag ser inga jätteskäl att ändra på det. Nackdelen är att det är så hiskeligt fult så man får skämmas när man lämnar fram det. Men... det kan jag leva med.

Så, om man tänker sig specialfallet att bara använda kortet i Sverige, där inte valutaavgifter ska komma in i bilden, vilket anser ni vara bäst då?

Och, personligen tror jag att jag får svårt att komma upp i 150k på kortet bara här hemmavid, men säg att jag mot förmodan skulle göra det (det är inte helt omöjligt), ändrar det hela ekvationen?

Jag har förstås undersökt saken redan, men det finns inget som säger att jag förstod och/eller tog till mig allt jag läste ;)
 

pitch

Medlem
Mjaaa, mitt är ju inte så nytt, men jag skulle nog kalla kulören nåt i stil med "grisrosametallic".

Förstås en färg som skulle roa mig. På nån annans kort.
 

Smuffe

Medlem
Hej på er!

Jag sitter i tankarna om att införskaffa ett kort kopplat till EB där jag betalar alla mina resor med kortet och således får poäng på det plus de poäng som jag tjänar på resorna.
Exempel:

Jag betalar min och sambons biljetter med TK till Asien samt en del andra biljetter inom Asien för i runda slängor 35'000 kr.
Hur många poäng får jag till mitt EB konto?
De poäng jag tjänar på resan blir enligt SAS 14'325 poäng.
Hur många poäng behöver jag för att komma upp till EBG-nivå?

Trevlig natt och på återseende!
Mvh, Tobbe
 
Toppen