Jämförelse SAS Mastercard, Amex och Diners

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Dreamliner, 20 Augusti 2012.

1. Jag vet inte om något har gjort detta innan men jag gjorde en jämförelse i USA och använde SAS olika kreditkort den 3/7-12.
    Alla har samma processdatum på fakturorna.
    Diners Kurs 7,11.-
    Amex Kurs 7,10.-
    Amex Kurs 7,06.- + 25kr. (Uttag automat)
    Mastercard Kurs 7,06.-

Fick kursen 7,32.- på Exchange GOT dagen innan.

4 personer gillar detta.
  2. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det bekräftar ännu en gång att den stora besparingen gör man genom att undvika att växla kontanter.

Ganska intressant att de allra flesta svenskar fortfarande inte har insett detta utan gladeligen betalar överkurser till Forex, Exchange, banker m.fl.

1 person likes this.
  3. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Alla tre korten har samma valutaväxlingspåslag (2 %) så det påverkar inte slutkursen.

4. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Minns du tidpunkter för köpen? Jag vet att det brukar vara väldigt lika över dagen men skilja lite olika tider.

5. Jag gjorde 5-7 olika inköp/kort under dagen och har räknat ut ett snitt.

6. Henke

Henke Medlem

Kan man se ett mönster om det är billigare eller dyrare på tex förmiddagen? Och hur många ören kan det skilja?

7. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju givet att Forex har svensk lönekostnad till mindre serviceinriktad personal,speciellt på ARN. Vad gäller ATM utomlands är t.e.x. Ica bankens kort ej avgiftsbelagda(dock kanske sämre avistakurs).själv använder jag Amex Eurobonus så ofta jag kan.

8. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Idag står dollarn i 6.67 kr på xe.com och om jag tittar rätt stod dollarn den 3/7 på ca 6,93 och det borde ge ca 7,06 kr per dollar om man lägger på två procent på den kursen.

9. RickardB

RickardB Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja Forex lägger ju endast på ca 4.5% på dollarkursen :mad:
    Visst finns det bankomater på Arlanda där man kan ta ut i dollar? Isf nån som har koll på hur kursen är i en sån automat?

10. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är genomsnittlig kredittid för respektive kort?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!