Senaste nytt

Jämförelse av svenska kreditkort som ger miles/poäng

jumbooze

Medlem
Jag tänker främst på om jag kommer upp varje år i cirka 450-500k spend ihop med två vouchers om de faktiskt motsvarar mer än avgiften på 4000 SEK i riktiga pengar.

Det är främst det som motiverar mig om jag skulle gå över till Elite, resten är bara bonus med diverse olika fördelar.
Jag vet att det finns blandade erfarenheter vad gäller Eliteförsäkrings delen men för mig har den varit sååå värt det, vill bara nämna den att det inte bara är vouchers och poäng som skiljer mellan korten...
 

sidecar

Ny medlem
Jag vet att det finns blandade erfarenheter vad gäller Eliteförsäkrings delen men för mig har den varit sååå värt det, vill bara nämna den att det inte bara är vouchers och poäng som skiljer mellan korten...

Intressant. Det känns dock som att även fast jag alltid är över 400K spend så kommer jag ha svårt att skrapa ihop eurobonus poäng för att använda den andra vouchern innan jag får nya vouchers? eller tänker jag fel? försöker fatta varför jag ska gå över med min spend :) haha.
 

miramax

Medlem
Intressant. Det känns dock som att även fast jag alltid är över 400K spend så kommer jag ha svårt att skrapa ihop eurobonus poäng för att använda den andra vouchern innan jag får nya vouchers? eller tänker jag fel? försöker fatta varför jag ska gå över med min spend :) haha.

Beror lite på var du bor såklart. Men om jag har en voucher över som jag inte tror jag kommer använda till något speciellt är det rätt bra värde att använda den till inrikes för två personer. t ex 10 000p 2 pers UME-ARN-GOT-ARN-UME. Kanske inte lika relevant om man bor nära Arlanda dock eller helt enkelt aldrig reser inrikes privat.
 

JacobGBG

Medlem
Ni som har Eurobonus Elite? Hur ser ni på fördelarna över Premium, känner ni att de gör skillnad?Jag leker med tanken att gå upp från premium men är osäker på om 300K spend är något jag pålitligt kan uppnå varje år.
 

Dr. Miles

Expert
Ni som har Eurobonus Elite? Hur ser ni på fördelarna över Premium, känner ni att de gör skillnad?Jag leker med tanken att gå upp från premium men är osäker på om 300K spend är något jag pålitligt kan uppnå varje år.
För min del är 20.000 baspoäng ett stort plus. Värt att betala 4.000 SEK för.
I och med jag flyger med olika alliansers flygbolag, får jag inte ihop 45.000 baspoäng.
 

mattssok

Medlem
Ursäkta en som är lite förvirrad gällande baspoäng. Låt säga att jag har flugit ihop 25000 poäng med SAS, om jag nu skulle skaffa SAS Amex Elite skulle det betyda att jag då når 45000 poäng och därav kvalar till EBG?
 
Toppen