Senaste nytt

Jämförelse av inköpskostnad av poäng från olika bonusprogram

Dr. Miles

Expert
Jag är ingen excelnisse men jag har skapat en spreadsheet.
Om ni hittar fel eller lägga till information, vänligen rapportera här.

Google Drive: Buy miles kostandskalkyl

Tack vare ushac:s tips, fick jag autoimport av valutakurser i kalkylen. (Valutakurser är hämtade från DI.se)
Detta innebär att valutakurser är dagsaktuell kurs när man öppnar dokumenten.

Stort tack, ushac!
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Observera att jag har inte uppdaterat antalet av poäng som krävs för United Mileage Plus samt US Airways Dividend Miles.
Om någon är villig att hjälp mig att uppdatera detta, är jag mycket tacksam.

Skicka en Excel fil med uppdaterade uppgifter via PM. :)
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag uppdaterat kostnadskalkylen med nya award chart hos LifeMiles och United Mileage Plus.
Jag har också lagt Europa-Södra Sydamerika, Europa-Södra Afrika och Europa-Mellanöstern i jämförelsen.
Inköpspriset av United Mileage Plus ändrades enligt 100% Buy miles bonus (de har haft två gånger hittills).

Vill ni se kostnadskalkylen, klicka på följande länk på Google Drive.
Google Sheets - create and edit spreadsheets online, for free.
 

chazzie

Medlem
Underbar chart!

Har länge varit sugen att investera i LifeMiles men har försökt jobba upp rätt mängd EB-poäng för en liten tripp i C. men i kommande kampanjer så kanske :D
 

Dr. Miles

Expert
När jag kollade nu vill dom ha 95000 miles enkel i C GRU-ARN, är det något jag missat?
Det ser ut så.

https://www.lifemiles.com/eng/tra/pro/proredenrow.aspx
LifeMil skrev:
Changes in Avianca and Star Alliance ticket redemption

From October 15th, 2014, redemption fares for flights with Avianca will change, which include reductions and increases on all routes operated by the airline.

Miles required for air ticket redemptions with Star Alliance member airlines will also change. Redemption table adjustments will increase an average of 1% on required miles for Economy class and 13% for Business class, based on redemptions made during last year.

Learn how many miles you need to redeem a ticket with Star Alliance member airlines here
To be sure that our members have the opportunity to understand all changes before these take place, all modifications will be effective from October 15th, 2014.

För övrigt Södra Sydamerika - South Asia (Sydostasien) är billigare (82.500 miles i Business per enkel väg) än Södra Sydamerika - Europa (95.000 i Business per enkel väg).
 

kexxcream

Medlem
Jag har uppdaterat kalkylen med nya poängtabell för 2017 (för LifeMiles är för från 2017-MAY-15).
Buy miles kostnadskalkyl - Google Regneark


Jag tog bort US Airways Dividend Miles från tabellen då det är inte aktuell längre.

@ushacs autoimport av valutakurser tricket har slutat att fungera. :(
Om någon har bra tips av autoimport av valutakurser i Excel / Google Sheets, vänligen posta här.

Använd GoogleFinance tillägget.

=GoogleFinance("CURRENCY:<FRÅN><TILL>")

Exempel:

=GoogleFinance("CURRENCY:USDSEK")

Praktiskt exempel: Automatic currency Google Sheets - Google Regneark

De flesta valutakoder finns här: Currency Symbols: Find International Currency Symbols, Currency Codes
 
Toppen