Senaste nytt

Jämförelse av inköpskostnad av poäng från olika bonusprogram

karho

Medlem
Dr. Miles: du är för snabb! Sitter som bäst och knåpar i Excel. Bra matris!

Några frågor / förtydliganden:
- Kan man inte blanda kabinklass med LifeMiles om man ringer och bokar?
- LifeMiles kostar väl 65' enkel Europa-Sydostasien? Testade t.ex. FRA-SIN, fick upp 65' miles
- Man kanske kan förtydliga i LifeMiles kolumnen för uttag att det är dubbla summorna i miles för t/r? Nu kan man vid snabb slarvig läsning läsa ARN-NYC i C för 52.500 miles, eftersom det är det första som står i cellen. Och rubriken är "Stockholm-New York T/R i Business"
 

GillBates

Medlem
Felräkningspengar förvisso, men för USDM och United så tillkommer oftast runt en tusenlapp i bokningsavgifter (och skatter för United)
 

jumbooze

Medlem
Sen ska man ju inte missa att man får ca 2500 Saspoäng om man använder EB Amex

Jag loggar alltid in och kollar vad AMEX säger att köpet kostar med deras valutakalkylator.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Först helt lysande att man sammanställer detta på ett sådant bra sätt! Nu bör vi även komma ihåg att allt detta ser väldigt förmånligt ut då valutakurser just räknat i SEK/USD samt SEK/EUR är väldigt fördelaktiga för tillfälle. Om dessa skulle dra sig över till mer historiska nivån:

1999 - 2012 SEK EUR USD.JPG

Källa: Sveriges Riksbank

Så med en USD på 7,80kr är väl det inte lika intressant längre. Jag ser inte tjusningen med detta t.ex. till Bangkok eller Nordamerika där man ganska enkelt kan få en affärsklassresa för 12 000 till 15 000kr med 150-250% intjäning till användbara poäng. Dock ser jag värde i det för t.ex. Australien i F eller vissa regionala priser som är hutlösa.

Jag hade följt med valutamarknaden minst lika mycket som andra marknader om ni har som avsikt att köra detta som strategi annars kommer (kanske) detta snart inte vara lika prisvärd längre.
 

JacobGBG

Medlem
Senator:

Om man gör det hela till någon semi-öppen matris (t.ex. delar ett dokument via Google Drive där endast admin har skrivrättigheter) så borde det vara en smal sak att lägga in aktuell USD/EUR kurs.
 

agehall

Medlem
Vi söker alltid volontär som kan ordna detta. :)

Det är sådant här vi behöver en Wiki till!

Alternativet är att fler trådskapare tar lite större "ägarskap" över sina trådar och uppdaterar det första inlägget när ny information dyker upp, så att man som nyttjare bara behöver titta på det första inlägget.
 
Toppen