Senaste nytt

Jämförelse: Aegean (A3) Miles & Bonus vs SAS EuroBonus.

Från hemsidan - och detta är väl så tydligt det kan bli:

Tyvärr! Är du guldmedlem hos någon av våra Star Alliance partners, eller om din flygning sker med annat bolag, så kan du inte utnyttja Fast Track. Kolla din resplan - "Flight operated by".
 

lars

Medlem
A3G fast track på LHR och FRA? Herregud, hur kan jag ha missat detta :rolleyes:

by4atesa.jpg


Ok, ingen FT på ARN för A3G, inte officiellt i alla fall! Får tests Kids-Track istället:)
 

Henrik_B

Medlem
Är dock inte 100% på om man måste vara bokad på en A3-flight för att det ska gälla. Det kanske någon annan kan svara på.
 

postlund

Medlem
Kvarstår fördelarna verkligen med A3?
När jag kollar på resp hemsida kräver Aegan 48.000 tier miles för Guld medan EB sänkt till 45.000.
Jag vet att man får status i tre år med Aegan medan SAS ger "soft landing" till Silver i ytterligare ett år, men innebär ovanstående att det nu är lättare att få status med SAS än med Aegan, eller finns det någon ännu generösare Star Alliance-medlem?
 

Elberto

Medlem
Välkommen @postlund !
Aegean's Miles&Bonus *A guld status gäller inter för 3 år längre, utan att det är 1 år som gäller.
Tror att många kommer bytta till EB eller liknande.
Ett tipps är att du skaffa Amex Elite kortet, då får du 20000 poäng som signup bonus. 25000 kvar till EB guld (EBG).
T.o.m. imorgon kan du boka t.ex. SAS friends campaign. 8000 poäng för 3000 kr t.ex. till HKG.

EDIT:
Offer your friends and family a great deal with SAS | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 

postlund

Medlem
Men hur är det med intjäningen, är det så att man behöver 48.000 p för att få status på Aegean medan det räcker med 45.000 p på SAS?
 
Toppen