Senaste nytt

Jämförelse: Aegean (A3) Miles & Bonus vs SAS EuroBonus.

Fast du kan ju använda boarding genom att visa upp kortet, bagagehantering och check-in borde väl också gå på att du har kortet och inte att det ligger inne eller? Annars få de lära sig hur man lägger in två kort på en bokning illa kvickt!

Du kan ju dessutom alltid ha kortet inlagt vid check-in och sedan byta, eller hur? Då är det som går förlorat eventuellt boarding eller seat-blocking.

Håller dock med om att det kan vara värt att samla till ett "riktigt" guldkort dock, men det var värt att sätta undan 20k poäng för detta.
 
Hmm, jag har krediterat mina Economy flighter med SAS till miles & more. Inte sett röken av några poäng. Detta är anledningen alltså? :(

SAS vill inte efterregistrera mina poäng pga att jag valde miles&bonus.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Nyhetmail från Aegean Miles&Bonus

Aegean Miles&Bonus skrev:
Change your Award Tickets without losing your miles!

Since things don't always go as planned, Miles&Bonus has added more flexibility in the Award Ticket rules. You can now change your Award Ticket at least 30 minutes prior to your flight without losing your miles. Even if you wish to cancel it, you can now get back all your Award miles!

Changes or cancellations to your award ticket can be made for a fee of €20 per ticket through Aegean Airlines Call Center.

Notes:
  • Only the date and time of the Award Ticket can be changed.
  • Change or cancellation of a booking or an issued Award Ticket can be performed at least 30 minutes prior to flight’s departure.
  • A fixed fee of 20 Euros per ticket is applicable to all award changes or cancellations.
  • Award miles will be credited to member’s account in total once the cancellation has gone through.
  • Change or cancellation of a booking or an issued Award Ticket can be performed by calling Aegean Airlines Call Center.
  • Valid for Award Tickets on both Aegean and Star Alliance carrier flights.
  • Effective for Award Tickets booked and issued from 15 September 2012.

Det innebär att fr o m 2012-SEP-15 går det att ändra bonusresor mot avgift 20 EUR fram till 30 min före avgång.
och
Ifall avbokar bonusresa fram till 30 min före avgång får man hela miles tillbaka. (Under tidigare regler skulle man förlora 50% av miles vid avbokning)
 

Nodnaz

Medlem
Aegean blir bara bättre och bättre... De är i alla fall generösa grekerna!! :D



Haha ja så är det, dock så bygger dom bara luftslott så vi får väl se hur länge det varar den här gången. :)

Min erfarenhet av A3 är att det ofta ger mer poäng än EB på jämförbara resor, undantaget SK-flighter förståss.
 

Alx

Medlem
Haha ja så är det, dock så bygger dom bara luftslott så vi får väl se hur länge det varar den här gången. :)

Min erfarenhet av A3 är att det ofta ger mer poäng än EB på jämförbara resor, undantaget SK-flighter förståss.

:D Ja grekiska staten har helt klart byggt luftslott. Men Aegean har nog inte byggt något luftslott. Gå gärna in och titta på deras ekonomi och de åtgärder de vidtagit för att överleva på världens just nu kanske mest utmanande och värst krisdrabbade marknader. Jämför sedan det med t.ex. SK, AA, AF m.fl. så ser du snabbt vilka flygbolag som varit ekonomiskt sunda genom åren och vilka som inte har varit det.

Allt grekiskt är inte fel. Staten är en sak, företag (tack och lov) något annat!
 

frta02

Medlem
Möjligtvis i fel tråd men jag hittade ingen bättre. MOD får gärna flytta.

Fråga 1: Om jag betalar med mitt MB/AMEX Eurobonus kort när jag köper resor på SAS hemsida, knyts då poängen automatiskt till EB? Jag vill att dom ska reggas på mitt Aegean kort så det vore inte bra.

Fråga 2: Är 1 Eurobonuspoäng lika med 1 miles? Har precis bokat följande:

sas.JPG

Är den resan lika med 400 miles till t ex Aegean?
 
Toppen