Senaste nytt

Izettle tar nu Diners Club&Amex

henke12

Medlem
Låter ju väldigt spännande, speciellt om de tar Amex så man kan fixa sig en "2för1-voucher" lite snabbt och lätt,
Om man då drar sitt eget för för 150000:- borde det innebära att man får vouchern för 4050:- (samt 30k EB-poäng)

Finns det någon regel eller dylikt som förbjuder detta?
Kan tänka mig att det kommer att komma en snart om inte annat


MVH
Henke
 

seat56f

Medlem
Fast nu tog väl inte iZettle Amex? Men isf kan jag hålla med om att det är ett attraktivt pris för att uppnå vouchern...

Och angående regel mot det hela så vet jag inte om det behövs. Kortföretaget lär väl ta lika mycket betalt för iZettle-köp som för andra köp, och är de beredd att ge poäng för den ena transaktionen, varför inte den andra?
 

HerrOlsson

Medlem
Såg på mitt kort att det inte var uppgraderat till Chip och Pin. Ringde Diners och de erbjuder inte chipkort i nuläget (till skillnad från Amex/Visa/MC). Om man inte har chip tar Izettle inte högre belopp än 500:- så vi får nog vänta ett tag till. Jag ser framför mig i framtiden trippla lördagspoäng och ett snabbt användande av min kortläsare.... ;)
 

henke12

Medlem
Fick min kortläsare idag..
Om man verkligen orkar och vill kan man ju dra sitt kort för 500 kr per dag..

500 x 365 = 182 500 SEK

20% = 36500 poäng (3 loungebesök)

Men det är tveksamt om det är värt besväret!
Hoppas att de kommer att acceptera Amex snart.... :)
 
Fick min kortläsare idag..
Om man verkligen orkar och vill kan man ju dra sitt kort för 500 kr per dag..

500 x 365 = 182 500 SEK

20% = 36500 poäng (3 loungebesök)

Men det är tveksamt om det är värt besväret!
Hoppas att de kommer att acceptera Amex snart.... :)


Men då kostar ju också dom poängen 5768 kr i avgifter.
 
iZettle - CC/Diners - Eurobonuspoäng för 0.069125 kr / poäng

Funderade på en grej här. Kör iZettle för att lösa alla möjliga typer av betalningar, allt från när man säljer grejer privat till att reglera skulder.

För info om vad det är:
iZettle

I korthet blir man sin egen affär och kan ta betalt med alla kort. Till och med Diners!

Där undrar man då, jag betalar mig själv 10 000 kr och lyckas pricka in detta på dubbeldagarna där man får 40 p / 100 kr.
Kostnaden som iZettle tar är 1.50 kr + 2.75% av totalbeloppet:

10000 kr * 0.0275 = 275 kr + 1.5 kr i fast kostnad = 276.50 kr
9723.50 kr för jag sedan över från iZettle till mitt bankkonto igen utan att det kostar något.

Då till det goa här: under dubbeldagarna 26-29 april får man på Diners 40 p / 100 kr alltså 4000 poäng på 10 000 kr.

276,50 / 4000 EB poäng = 0,069125 kr / poäng.


Frågorna:
1. Funkar detta, eller har jag missat något?
2. Kan man pricka in dessa dagar?
3. Är tillvägagångssättet tillåtet?
4. Är detta bra även vid normala omständigheter? Dvs 20 p / 100 kr alt 10 p på 100 kr med MC.




Lite info från iZettle:

Med kortläsaren kan du ta max 15 000 kronor per transaktion eller 30 000 kronor per 24 timmar. Utan kortläsaren kan du ta max 500 kronor per 24 timmar. Minsta belopp per transaktion är 10 kronor både med och utan kortläsaren.

Det finns begränsningar för hur mycket pengar som kan betalas ut per dag. De skiljer sig beroende på om du har ett privatkonto eller ett företagskonto. Maxbeloppen för utbetalningar är som standard 5 000 kronor per dag för privatpersoner och 10 000 kronor per dag för företag. Den del av beloppet som överstiger gränsen på 5 000 eller 10 000 kronor betalas ut under efterföljande dagar. Hör av dig till oss om du har frågor om dina utbetalningar!
 

Palazzi

Medlem
Haha. Briljant om det skulle fungera!:D Då kan man köpa & sälja (i realiteten överföra mellan egna konton:p) för 30.000kr/dag och få 12.000p :).

Poängen är ju iofs inte statusgrundande.... Du behöver 20.000p T/R till t.ex München med de nya reglerna, och då behöver du betala 1375kr i transaktionsavgift (under "dubbeldagarna"). Liten vinst är det ju iaf, men under vanliga förhållande förlorar man nog troligen på det...:p
 
Toppen