Senaste nytt

Italien via Köpenhamn och Zürich

Ninjamasse

Medlem
Sitter i Novia lounge på Kastrup (priority pass) och käkar sen frukost i väntan Swiss-avgång 09.40 till Zurich. Bilder och detaljer allt eftersom...

IMG_0379.jpg IMG_0345.jpg

Efter en behaglig flygtur till ZRH blev det ett kort besök på Dnata-loungen innan färden fortsatte till Nice över snötäckta berg i ett ganska välbefolkat plan.

IMG_4853.jpg IMG_4856.jpg

Därefter var det dags att hämta ut vår hyrbil, förbokad och förbetald i Sverige. Något man tycker borde en smidig historia i västeuropa 2012....men inte då..vet inte om det gäller Frankrike eller överlag men det tog evigheter att hitta och hämta ut bilen som dessutom byttes ut mot något vi absolut inte ville ha med motiveringen att det var samma kategori...

IMG_0349.jpg IMG_4874.jpg

Nåväl en dryg timme senare längs både den franska och italienska rivieran nådde vi vårt hus högt uppe i bergen nordost om San Remo. Ett hus så avlägset att man inte hade hittat det ens om man kört vilse...med anor från medeltiden men renoverat till någorlunda standard dock utan Internetuppkoppling! Vafalls?

2 dagar och ett italienskt kontantkort senare har abstinensen lagt sig, nu ska jag strax ge mig på att få hit lite bilder också, det är dock fantastiskt dålig täckning/hastighet att det går allt annat än smärtfritt...

IMG_4964.jpg IMG_4965.jpg

Ett besök i Monaco hanns också med där Victoria Silvstedt sågs flanera (fastnade dock ej på bild).

IMG_0353.jpg IMG_4897.jpg
Och så några random-bilder avslutningsvis.

Dessutom går det inte att ladda upp bilder från paddan...hmmmm. Det här får ses som en övning, varken iPhone- eller iPad-app fungerar klockrent men det är säkert jag som gör något galet. Förhoppningsvis ska Tokyo-resan 27 juli kunna dokumenteras lite bättre:)
 
Last edited:
Toppen