Senaste nytt

Istanbul flygplats stängd

Torsi

Medlem
Om man har en bokad biljett inom den kommande veckan vart ska man vända sig och vad blir det av biljetten ?
 

Lonelyflyer

Medlem
Om man har en bokad biljett inom den kommande veckan vart ska man vända sig och vad blir det av biljetten ?

Flygbolaget eller om du bokat resebyrå så kontakta dem.
Beror ju på lite vad som händer men det här känns som extrema händelser, alla konmer bokas om hejvilt
 

Chillie

Medlem
Fortfarande flera flyg påväg mot IST (Ataturk), däremot verkar det som att inga flyg landar. Icke-turkiska flygbolag såsom Lufthansa och KLM verkar ha vänt sina plan tillbaks mot Amsterdam/Frankfurt osv:

image.png
 

sammyj

Medlem
Min mamma har en planerad resa via Istanbul och hem till Sverige (Köpenhamn) imorgon så det är lite trist. Blir intressant att se hur det kommer att lösa sig.

Finns det risk att biljetten brinner inne helt kanske? Lär väl vara svårt att svara på.
 

Westerberg

Medlem
Är din mamma i Turkiet nu, eller är det en mellanlandning i Turkiet? Om hon bara mellanlandar och vill hem skulle jag leta andra biljetter.
 
Min mamma har en planerad resa via Istanbul och hem till Sverige (Köpenhamn) imorgon så det är lite trist. Blir intressant att se hur det kommer att lösa sig.

Finns det risk att biljetten brinner inne helt kanske? Lär väl vara svårt att svara på.
Om möjligt så blir modern ombokad. Det är inte sannolikt att biljetten brinner inne, men är det med något turkiskt flygbolag så är osäkerheten större.
 

sammyj

Medlem
Hon flyger med turkisk airlines från Tunis via Istanbul till Köpenhamn. Så det är ju med Star alliance vilket kan vara skönt kanske iofs hon reser också business och är SAS guld så med lite tur kanske lite prio hjälper henne :/

Förtydligande hon reser idag 16 juli :(
 
Hon flyger med turkisk airlines från Tunis via Istanbul till Köpenhamn. Så det är ju med Star alliance vilket kan vara skönt kanske iofs hon reser också business och är SAS guld så med lite tur kanske lite prio hjälper henne :/

Förtydligande hon reser idag 16 juli :(
Försök boka om henne redan nu. Kommer bli kaos imorgon
 
Toppen