iPhone 6/6+ från USA

Diskussion i 'Övrigt' startad av henke12, 30 September 2014.

1. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det något speciellt man ska tänka på om man köper en iPhone 6/6+ i USA?

Har en kompis som ska åka över till helgen och blir lite sugen på att slå till då priserna är duktigt mycket lägre i USA.

2. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @henke12 Det har skrivits rätt mycket om inköp av iPhone utomlands och vad man
    skall tänka i flera trådar (sök på iPhone så hittar du en hel del om framförallt 5 S).
    Sammanfattningsvis så är problemet att 4 G använder andra frekvenser i USA
    jämfört med i Europa vilket kan innebära att du köper en telefon som inte fungerar
    speciellt bra i Sverige.

jumbooze gillar detta.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har även skrivits rätt mycket om iPhone 6...

Peter Hagander och kexxcream gillar detta.
  4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fokus på detta skulle snarare hur tjänar man mest miles.
    Jag inväntar själv att mastercard/diners ska ha en 3x points & ska då beställa via sas shoppen / Dustin home för att komma upp i 56p / 100 SEK.

kexxcream, Christian R och Marcus_R gillar detta.
  5. Moco

Moco Medlem

Tycker den fungerar mycket bra. Sedan beror det ju vad man jämför med och vad man förväntar sig :)
    Snabb, bra batteritid, lätt. Att det sedan inte är mycket nytt sedan version 3 är ju en annan sak...

6. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, jag har också läst trådar angående detta men så vitt jag förstår så blir lurarna mer och mer identiska som säljs runtom i världen och jag ville undersöka om någon på BC faktiskt har plockat hem någon telefon från USA och kan ge en rapport direkt hurvida det funkar med frekvenser/band.

@Moco Har du köpt din i Sverige?

[EDIT: Texten jag skrev föll outgrundligt bort]

Last edited: 30 September 2014
  7. Moco

Moco Medlem

@henke12 Ursäkta att jag var otydlig, men ja, det har jag. Jag har inte köpt den från USA, vilket ju var din fråga. Men precis som Kricka säger så kan det bli problem med frekvenserna.

8. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oki, Kul! Jag sitter med en 5S så jag får suga på karamellen ett tag om jag ska uppgradera.

9. widde

widde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haft min telefon en dryg vecka nu, köpte den via england och den fungerar bra! USA skulle jag passa mig för med tanke på 4G.

10. NiNE

NiNE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det som gör det riskabelt med köp i USA är väl framför allt att det finns en risk att telefonen blir låst framöver. Trots att man köper en obunden telefon är den "utgiven" av en operatör, och de kan spärra telefonen i framtida uppgraderingar. Det är ovanligt att det sker, men det finns en risk och då blir telefonen obrukbar utanför USA. Det är huvudanledningen till att jag har avstått från köp flera gånger.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!