Senaste nytt

Ipad till SAS cabin crew

Hachans

Medlem
VIP är som jag har förstått de som köper VIP-tjänsten på exempelvis Arlanda, transporteras ut till gaten per bil. Den koden har aldrig används på listorna vi får från gaten, utan dök upp när paddorna började rullas ut. VIP verkar hittills mest vara modebloggare och dokusåpakändisar och så ;) Ministrar och andra *verkliga* VIP är oftast inte markerade på listorna. Högst oklart!

Andra verkliga VIP som ministrar och liknande vill helst bara vara ifred från medresenärer och liknande så de flyger helst utan någon större uppmärksamhet. Det är modebloggare och andra som lever på uppmärksamhet som vill ha det.

Så jag tänker om vi slutar ge dem uppmärksamhet så kanske de försvinner? ;)
 

mha321

Medlem
Andra verkliga VIP som ministrar och liknande vill helst bara vara ifred från medresenärer och liknande så de flyger helst utan någon större uppmärksamhet. Det är modebloggare och andra som lever på uppmärksamhet som vill ha det.

Så jag tänker om vi slutar ge dem uppmärksamhet så kanske de försvinner? ;)
Framförallt finns det väl regler för vad ministrar och liknande *får* göra i utbyte för vip treatment.

En bloggare kan dock skriva i princip vad de vill (även om de ibland behöver skriva en minimal not om att de inte betalade gör vip). Och ett par blogg poster som läses av några hundra tusen (!!) personer är rätt bra marknadsföring.

Tyvärr är det väl så det funkar...
 

palmen

Moderator
I appen är det inga flikar utan man kan se en översikt över hela planet och där är det olika ikoner på seat mapen, beroende på exempelvis special service requests (rullstor, bärning, spädbarn), EBD/EBP och förbetald mat i Go. Vill man exempelvis se alla EBD kan man klicka på en dropdownmeny och då filtreras alla övriga passagerare bort från seat mapen. CC har inte varit involverade i utvecklandet av appen dessvärre. Vilket är rätt tydligt...
Tänk när den funktionen kommer till oss passagerare att filtrera bort alla utom diamonds :)
 

pswe

Medlem
Andra verkliga VIP som ministrar och liknande vill helst bara vara ifred från medresenärer och liknande så de flyger helst utan någon större uppmärksamhet. Det är modebloggare och andra som lever på uppmärksamhet som vill ha det.

Så jag tänker om vi slutar ge dem uppmärksamhet så kanske de försvinner? ;)

Synd att inte den metoden verkar funka på politikerna...
 

Dr. Miles

Expert

olo

Medlem
Nu har det gått ett tag sedan detta började användas. Jag har inte märkt ett skvatt. Någon annan?
1 gång. På ARN-CPH, då tog Pursher fram iPaden och skrev av EBD för hand på en papperslapp (sic!) och gick sedan runt och hälsade på dessa. Men han missade ett par stycken. Bland annat både mig och herren bredvid mig. Däremot hälsade han på herren vid fönstret.
Och ja, jag frågade - han var inte EBP, utan EBD som vi andra två...

Så egentligen nej...
 
Toppen