Invigning av SAS nya oljelinje, all-business class Stavanger-Houston

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Jacob, 20 Augusti 2014.

1. Jacob

Jacob Medlem

SAS Privatair Boeing 737 Stavanger-Houston invigning

Den 20 augusti kl 15.30 klippte SAS Koncernchef Rickard Gustafson högtidligt bandet för SAS kanske mest spektakulära flyglinje på flera decennier, den nya så-kallade "oljelinjen" Stavanger-Houston med en Boeing 737 med enbart business class ombord. All-business class med endast 44 stolar ombord Boeing 737-flygplanet är inhyrt från schweiziska Privatair och har totalt 44 stolar, 11 rader…

Se hela inlägget

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Snyggt, nu ska man bara hitta en bra anledning att försöka ta sig till Houston också :)

3. Kul att se!

Påminner ganska mycket om Lufthansas Private Jet tjänst jag testade för några år sedan: http://www.businessclass.se/163-lufthansa-businessjet-over-atlanten/

4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har flugit KLM och den AMS-IAH som Pritavair opererade. Är det samma plan alltså? Kul att @NotRyan sitter med på första flighten och boardade först av alla. :)

5. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spännande linje, hoppas verkligen det funkar för SAS. Det hade varit kul att träffa men BA001 står nog högre upp på listan i dagsläget.

6. Marica

Marica Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kliar i fingrarna. Kan man söka på bara den fighten på något sätt? Får upp massa Stavanger-Oslo-New York-Houston när jag försöker hitta bra pris.

7. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Lite som en fattigare variant av LCY-JFK. Stolarna ser inge vidare ut att sova i. Kul att dom satsar dock!

8. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    sök direkt på sas.se så får du upp dem.

9. NotRyan

NotRyan Medlem

Mycket bra reportage Jacob.. Litet tillägg, på premiären var det dock bara kudden från Hästens-samarbetet som fanns framme :)

10. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker kabinen ser trist och steril ut. Jag väljer definitivt de nya Bussines kabinerna med 1+2+1 istället, vilka är mycket rymligare och ger ett större intryck.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!