Invigning av SAS nya linje Stockholm-Hong Kong

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Jacob, 10 September 2015.

1. Jacob

Jacob Medlem

SAS invigning Hong Kong

Idag var det invigning av SAS nya långdistanslinje - från Stockholm Arlanda till Hong Kong. En viktig milstolpe för SAS som satsat stort på den nya linjen vilket inte minst märktes på uppslutningen från SAS sida med en stor del av SAS ledning på plats inklusive VD Rickard Gustafson. Linjen trafikeras med fem avgångar per…

Se hela inlägget

2. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var mycket folk i loungen idag men vad som är lite intressant var att dom inte hade gjort klart loungen.
    Den mest ställda fråga när jag var där idag var "Var kan jag koppla in min dator/mobil och ladda.
    Mindre bra när dom har fullt hus där...

3. Carl

Carl Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet hur beläggningen var /är på premiärturen?

4. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg bra ut när jag såg att dom hade enskild incheckning på Arn

5. Va det ditt sista jobb för BC Jacob?

6. Jacob

Jacob Medlem

Ja, dagens invigningen av SAS Arlandalounger/linjen till Hong Kong var det sista officiella uppdrag jag hade inbokat för BC.

Men vi får se om det kanske kommer något mer, några överraskningar. Det finns lite kul idéer som jobbas på, vi får se om det går ihop och i lås.

OnlyAFool, Ricci, Brandten och 1 annan gillar detta.
  7. Jacob

Jacob Medlem

I det stora hela ska det vara klart per idag, men det finns lite smådetaljer kvar att fixa. Som loungeguru fick jag en privat rundvisning av loungeansvarig Birgitta och projektledare Cilla så jag vet rätt väl hur det är tänkt. Sedan är det förstås mycket som är nytt och på nya platser och det blir naturligt lite rörigt i början. Men det lär väl sätta sig både för gäster och personalen så småningom och småsaker rättas till.

Svårt att avgöra från gaten då det var mycket annat folk som var där enbart för invigningen. Men SAS Business och SAS Plus ska tydligen ha varit fulla. SAS hade också en stor grupp specialinbjudna som var med på invigningsturen som säkert fyllt upp premiumkabinerna.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!