Senaste nytt

Intressanta IT-problem: sitter på en rad som inte finns

Jag bokade kvällens resa till Göteborg (på väg till vårt BusinessClass.se event på Landvetter) genom SAS appen. Det gick utmärkt men såvitt jag minns kunde jag inte välja säte, inte helt 100% säker på det. I min Eurobonus profil har jag 1A som "preferred seat".

Igår kväll fick jag mail om att jag kunde checka in, då var 8E det bästa tillgängliga sätet för mig. Imorse loggar jag in på SAS.se "mina sidor" och kollar min bokning för att se om jag kan välja bättre säte på returresan åtminstone. Då ser jag följande:

Skärmavbild 2013-04-25 kl. 08.41.02.jpg

Jag har redan fått mina önskade 1A säten! Tycker det verkar lite konstigt att det skiljer sig från min incheckning igår kväll och klickar på säteskartan:


Skärmavbild 2013-04-25 kl. 08.40.25.jpg

Jag sitter ensam på rad 1. När första raden är 2 :)


Skärmavbild 2013-04-25 kl. 08.42.12.jpg

...vilket är tydligt om jag istället klickar på länken i mailet som skickades igår visas ovanstående :)

Jag testar checka in via appen och där visas också motsvarande information - 8D.
 

erhel

Medlem
Det är väl bara att du tar med dig en utskrift på säteskartan där du sitter på 1A och hävdar att du ska sitta där. :)
 

Henry

Medlem
När jag flög hem från Frankfurt i tisdags så var det ett par som satt på rad 22, dock hade det skett ett equipment change vilket medförde att den raden inte fanns. De blev lite förvånade när de kom till slutet av planet, men det löste sig till slut. Jobbigt med dessa opålitliga seatmaps.
 

Sofia

Medlem
Du får ta med dig en sån där liten ihopfällbar stol, egen flytväst och störtkruka så ska det nog lösa sig. Samt givetvis utskrifter av allt ovan ;)
 
Toppen