Intressant prissættning från Iraq?

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av AlexS, 18 Februari 2016.

1. AlexS

AlexS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ær på jobb i norra Irak och tænkte ta mig ivæg på en liten semester.

Kikade på biljetter från staden Erbil i norra Irak, till Sri Lanka - och dær har Qatar de bæsta førbindelserna generellt.

Vid køp av biljett noterade jag 2 interssanta saker:

1. Merkostnaden att gå från "Economy Promo" till "Business Promo" ær endast 200 USD per enkel væg.
    Det motsvarar en faktor på endast ca 1,6 business vs economy. Kollade runt på vad det annars kostar att flyga business med Qatar, från andra lænder æn Irak, till just Sri Lanka, och faktorn tycks ofta vara runt 2.5 - 3, och slutpriserna hamnar då i de prislægen jag ær van vid.

Ær inte detta en vældigt bra deal? + 200 USD och då pratar i 2 flyg, runt 7 timmars total flygtid, A321 och A340, i en businessprodukt som ska vara vældigt bra?

2. Till min førvåning går det inte att betala med varken VISA eller Master på Qatars hemsida. Betalningsmøjligheterna ær tydligen kopplande till landet man utgår ifrån. Går att betala med American Express och PayPal.

Mvh
    Alexander

Bifogade filer:

nota bene, Gus, Smuffe och 1 annan gillar detta.
  2. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra deal. Det är bara att köpa :)

FlyingErik gillar detta.
  3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Positionering till Irak kostar en slant, och sen ryker ju ESTA. Tror nog att jag hoppar den ;)

Peter Hagander gillar detta.
  4. pep

pep Medlem

Sri Lanka er en uforholdsmæssig meget billig destination med Qatar Airways. E.g. Colombo-Nairobi retur i business kun ca. 1000 USD

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!