intressant kundtjänstupplevelse... (inte på ett bra sätt)

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av HenrikT, 2 September 2015.

  1. HenrikT

    HenrikT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Den 31 oktober flyger jag ARN-DOH-MEL med Qatar Airways i business class. Igår ringde jag kundtjänst på 08-4020080 för att kolla en grej. Som ni vet blir man ju kopplat någon annanstans i världen. Jag uppger min bokningsreferens och börjar ställa min fråga på engelska. Jag blir avbruten av kvinnan i kundtjänst som säger att jag kan bli kopplad till en person som kan svenska om jag vill (kanske ska man ta det som att min engelska inte är 100... ;)). Tack sa jag och signalerna går fram... Det svarar en kvinna (gissningsvis en äldre dam) som direkt frågar/ryter (på svenska) vart jag fått detta nummer ifrån. Eh, sa jag... kundtjänst kopplade mig. Efter det fick jag en utskällning efter noter och hon avslutade med att hon minsann tänkte koppla tillbaka mig till kundtjänst och att jag typ aldrig skulle göra om det jag just gjorde. Hon kopplade mig sedan tillbaka... och jag la på luren helt i chock. Undrar om jag vågar göra ett nytt försök idag?
     
    Gus gillar detta.
  2. Valley

    Valley Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Får du någon gång abstinens mot dylik servicepersonal, rekommenderar jag starkt att kontakta Telia's kundtjänst.
     
    Jakob Österberg, Viking75, dala och 3 andra gillar detta.
  3. Voyageur

    Voyageur Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Alltså what? Kopplade Qatar Airways dig till tant Kerstins privata Doro i Mellerud? Ibland förstår man inte hur folk tänker....
     
    Gus, HenrikT och bricce gillar detta.
  4. Timotey

    Timotey Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Nästan så man blir lite sugen att testa
     
    Gus och HenrikT gillar detta.
  5. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    ja, vi borde försöka få tag på hennes nummer och ringa och driva med henne, nä nu ska vi vara snälla och inte leka Hassan i P3... :)
     
    Gus, HenrikT och bricce gillar detta.
  6. henke12

    henke12 Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Min gissning är att hon kopplade vidare till ett internt nummer till tex flygplatsens biljettkassa som ej är ett publikt nummer och inte ska nyttjas av passagerare.
    Men det är ju inte OK att skälla ut dig för att hennes kollega "kopplade fel"
     
    HenrikT gillar detta.
  7. HenrikT

    HenrikT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror faktiskt att hon hette Kerstin nu när jag tänker efter... haha @Voyageur
     
  8. sweflyer

    sweflyer Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har också fått tillrättavisningar när kundtjänst på diverse flygbolag och andra bolag kopplat mig fel. Märkligt agerande tycker jag.

    Då och då får jag kunder som blir felkopplade till mig på jobbet. Jag jobbar inte med att ta emot sådana förfrågningar, men självklart försöker jag hjälpa dem rätt, ge korrekt nummer, eller eventuellt svara om jag nu kan svaret på det som de undrar. Absolut ingen avhyvling.
     
    ulagun, Jakob Österberg och HenrikT gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×