Intjäning(miles per krona)

Diskussion i 'Övrigt' startad av MLE, 7 Augusti 2014.

1. MLE

MLE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Börjar med att ursäkta mig om en likadan tråd finns, har sökt men inte hittat.

Jag har under senare tid mer och mer börjat fundera på det här med att "maximera" intjäning genom olika rutter och priser etc men också börjat intressera mig för mileage run, dock fortfarande otroligt grön inom dessa områden. Personligen är ute efter att flyga ihop ett guldkort med Aegean och kommit en rätt bra bit på vägen

Syftet med denna tråd är;
    - Jag har funderingar på om det är någon som utarbetat någon sorts mall eller liknande för intjäning gällande miles/kr. Jag inser ju att en massa olika faktorer spelar in på detta, men om man grovt ska generalisera, vad kan anses vara bra intjäning per betald krona på en biljett?
    - Ex. Flygning mellan Luleå - Dublin T/R i SAS Plus för ca 3000sek och lite över 6000 poäng som intjäning, kan detta anses vara värt om man till stor del ser resan som ett mileage run men samtidigt också som ett resmål/weekendresa, hur tänker ni här?
    - Säg att man gör en ren mileage run, hur gör ni då, söker ni fram det som på billigast möjliga sätt ger mest poäng?

Hoppas ni förstår vad jag menar, får förtydliga annars! :)

2. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!