Senaste nytt

Intjäning i i Eurobonus - business class på Turkish Airlines

ELO

Medlem
Hej

Ska resa med Turkish Airlines i business J-class. Jag förstår inte intjäningstabellensom presenteras av SAS Eurobonus:
http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/Flygbolag/Turkish-Airlines/

Innebär detta att business J class endast ger 100 % intjäning dvs. lika mycket som ekonomiklass eller att det ger 1,5 x miles som t.ex. Miles and More ger till resande med Turkish Airlines. Om jag förstår det rätt ger SAS Eurobonus endast 100 % av miles till resande i Turkish Airlines Premium economy vilket inte heller är särksilt logiskt om man jämför economy extra hos SAS som ger 1,5 x miles.

Rent allmänt sett verkar alla Star Alliance bolagen har reducerat poängintjäningen. 200 % ges bara (förutom generösa SAS) bara till extremt dyra businessclass biljetter som ingen vettig person köper såvida man inte är ute i alldeles sista stund...

Tacksam om någon kan bringa klarhet i hur man egentligen läser SAS Eurobonus intjäningstabeller.

En fråga till er som är riktigt aktiva här på businessclass.se och som jag förstår har kontakter i SAS. Kan ni inte be SAS göra bättre intjäningstabeller? Miles and More har glasklara tabeller. Ska man behöva gissa om man får 75, 250, 600 poäng etc. på andra bolag än SAS gruppen själv.
 

Palazzi

Medlem
Som jag tolkar det är det 100% intjäning som gäller. Givetvis är det under all kritik!

M&M har t.o.m 125-150% på TK Comfort Class (kommer inte ihåg säkert).

Även om det handlar om en rabatterad biljett uppgår den ju ändå till en betydligt högre summa än biljett i comfort class, som enligt den nya intjäningstabellen också ger 100% (även den rabatterad).

Det ska dock påpekas att även ett motsatsförhållande råder: TK's FFP Miles & Smiles är riktigt snåla på intjäning genom andra bolag än det egna.... Om jag inte missminner mig är det bara 150% intjäning på det egna bolaget i businessclass också....
 

ELO

Medlem
Jag är LH G och snart även SK G. Känns inte som om Turkish ligger mig tillräckligt nära för jag ska ha full nytta av statuskort hos dem.
Men jag vill gärna veta vad jag faktiskt bonus tjänar på deras biljetter.
 
Toppen