Senaste nytt

Intjäning i första klass (A) med US Airways/United

ELO

Medlem
Hej

Jag förstår inte riktigt SAS Eurobonus poäng intjäningstabell. Det står
First & Business
F, A, C, D, Z
Min. 1 200
Ska jag tolka att C,D,Z ger 2x miles men minimum 1200 poäng och att F,A ger 3xmiles men minimum 1200 poäng....?
Det kan ju inte vara rimligt att klumpa ihop första klass och business class i samma poängintjäning, dvs. enbast business class x 2 för första klass....har jag rätt eller fel?
MVH
ELOI
 

Dr. Miles

Expert
Hej

Jag förstår inte riktigt SAS Eurobonus poäng intjäningstabell. Det står
First & Business
F, A, C, D, Z
Min. 1 200
Ska jag tolka att C,D,Z ger 2x miles men minimum 1200 poäng och att F,A ger 3xmiles men minimum 1200 poäng....?
Det kan ju inte vara rimligt att klumpa ihop första klass och business class i samma poängintjäning, dvs. enbast business class x 2 för första klass....har jag rätt eller fel?
MVH
ELOI

Som Rob_flyer skrev, du tjänar 200% EB poäng på US Airways F class.

Det är tyvärr väldigt konstigt och otydligt sätt att SAS skriver om intjäning av poäng på partner flyg.
Jag påpekade detta genom formulär på SAS webbsida några år sedan, men det händer inget. :(

Kanske hjälper det när några Pandions skriver? :confused:
 

seat56f

Medlem
Relaterat till detta: tjänar man exakta milesantal (utöver minimum-poängen) eller rundas avståndet av uppåt till närmaste hundra poäng som för SAS linjer?

(För övrigt föreslår jag att tråden flyttas till EB-forumet, handlar ju om kreditering dit även om det är med *A-partners.)
 
Toppen