Intjäning Finnair (Flybe)

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Moco, 18 Februari 2013.

1. Moco

Moco Medlem

Hej!

Vad gäller för intjäning på Finnair (Flybe) GOT-HEL? Kan jag lägga dem på BAEC eller är jag låst till Finnair Plus eftersom Flybe trafikerar linjen?

Försökte kolla i gamla trådar, men hittar inget definitivt svar.

Tack på förhand.

2. guran

guran Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På, Bromma - Helsingfors fick jag både TP och lite Avios på Flybe med AY flight nummer, trots discounted economy biljett, borde väl vara samma på Got - Hel.

3. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man ska skilja på Finnair-flighter som trafikeras av Flybe (flightnummer 2XYZ) och Flybe-flighter som är codeshare med Finnair (flightnummer 8XYZ). (Solklart då långt, eller hur?) De förstnämnda ger Avios, medan de sistnämnda inte gör det.

Bara som parentes kan jag nämna att jag själv har jag provat boka Finnair codeshare på Malmö Aviation (som också har flightnummer 2XYX). Det verkar inte ge några Avios eller TP, men gör att jag har loungetillgång med oneworld-status.

Executive Club - Our oneworld airline partners - British Airways

4. Jacob

Jacob Medlem

Kan man alltså boka typ Stockholm-Göteborg med Finnair codeshare och nyttja Yellow Room loungen på Bromma flygplats?

5. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det var informationen jag har fått. Bekräftade det med Malmö Aviations kundtjänst i deras chatt. Har bokat Finnair codeshare från Bromma till Umeå och kommer prova detta 1:a mars i loungen på BMA. Återkommer med rapport.

1 person likes this.
  6. Moco

Moco Medlem

7. Jacob

Jacob Medlem

Hur gick det med denna? Kom du in i loungen?

8. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var en gråzon. Jag kom in i loungen, men hon som stod där var inte övertygad om att det var helt enligt regelboken. Ingen hade provat förut och i sann Malmö Aviation-anda släppte hon i mig ändå.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!