Intjäning Eurobonus poäng för spädbarn / infant

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Martin Björnström, 2 Maj 2012.

1. Om jag reser med fru och dotter (infant) och alla tre har Eurobonus kort. Har jag möjligheten att ge min frus poäng till min dotter? :)

2 personer gillar detta.
  2. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såvitt jag förstod när jag var inne på samma sak är svaret nej. Men, din fru kan däremot använda sina poäng för att köpa awardbiljett till 50% när dottern passerat infantstrecket (24 mån). För barn mellan 2 och 11 år är det alltid (undantag?) 50% poängrabatt. Barnen tjänar dock 100%.

3. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänk Er om 5 år när lilla Linnea kommer in på dagis och skiner som en sol, och fröken frågar vad som hänt.
    -Jo, idag fyller jag år och jag fick 1.000.000 EuroBonus poäng i present av pappa och hans kompisar. sen har jag äntligen blivit Pandion. Nu har vi maxat Star Alliance och HON Circle blev jag förra året, men det suger ju.
    - Öh, jaha?! (säger fröken)
    - Men pappa har lovat mig.... när jag konfirmerar mig... då ska jag få British Airways Gold Lifetime.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inga poäng för infant om hon inte reser på egen biljett (dvs barnbiljett 2-11år)...

Alex blev nästan EBS förra året...2000 poäng kort, blev dock inte läge för en mileage run...

1 person likes this.
  6. Jag skulle kunna låta henne flyga Business Class och så bokar jag en ekonomi award. Sen sitter vi i samma säte i C :)

simon_says91, jumbooze, Glenn E och 3 andra gillar detta.
  7. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sökt lite men inte funnit någon tråd, så hijackar denna istället för att skapa ny..

Vilket är det bästa programmet för spädbarn från 0 år och uppåt? Vet att alla program inte tillåter så unga barn att bli medlemmar, men SAS gör det faktiskt tror jag. Finns det fler alternativ?

Tittar bara på *A. British Airways är inte ett alternativ för mig pga dåliga flightval från/till PVG och skandinavien.

8. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    SAS borde göra det, åtminstone från 2 års ålder. Om man har infant under 2 år som sitter i föräldrars famn får man ju inga poäng, ser ingen ide att ha stamgästkort åt infant om man inte förstås köper egen sittplats åt denne.

9. Kanske Egyptair Plus? De har family account.
    Jag skrev enkel summary om Egyptair Plus i den här tråden: http://www.businessclass.se/star-alliance/6292-kanske-det-aer-sa-dumt-med-egyptair-plus.html

10. Henrik Pedersen

Henrik Pedersen Medlem

Land:
    Norge Norge
    Men spedbarn har jo 90% rabatt på billetten, også vil dere ha bonuspoeng i tillegg??????

Dette forstår ikke nordmannen.....

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!