Senaste nytt

Intjäning av EuroBonuspoäng (Inom alla områden)!

J.Svensson

Ny medlem
Hej!

Då jag dagligen arbetar för att tjäna EuroBonus poäng för att sedan använda till resor som kan ta mig och sambon ut i hela världen, genom diverse flygbolag inom Star Alliance, så tänkte jag att det hade varit intressant att få höra av er vad ni gör för att få så mycket EuroBonus poäng som möjligt, så man möjligtvis kan börja använda dessa sätt!

Detta är ENDAST en tråd för EuroBonus och inte andra poängprogram som finns där ute.

Det jag själv kör med i dagsläget:

- American Express (Elite) som (Prio 1) kort för alla köp.
- SAS Mastercard World Premium som (Prio 2) kort för alla ställen där American Express inte funkar.
- Sambon har en replica av båda dessa korten och använder båda på samma sätt.

Har haft te.x el genom Fortum (för EuroBonus) tidigare och andra program, men då jag inte bor på min folkbokföringsadress för tillfället (bostadsrätten hyrs ut) så kan jag tyvärr inte använda det för detta.

Suttit och läst igenom BC de senaste dagarna kring olika sätt att tjäna Eurobonus på, men mycket av erbjudanden verkar har gått ut och är inte längre tillgängliga. Därför skulle jag vara otroligt intresserad av att veta hur ni där ut tjänar era EuroBonus poäng och inom vilka områden. Speciella resor som är billiga men ger massvis med EuroBonus, använder era kort genom andra kort (Curve te.x) eller liknande :)

Berätta gärna er historia om vad ni använder, varför ni tycker det är bäst och ifall det finns något som ni tycker alla vi andra här på BC kan ta del.

Tack på förhand och ser fram emot alla olika sätt folk tjänar EuroBonus!

Trevlig lördagskväll :)
 

Tonton

Medlem
Tre konkreta förslag:

Har ni bil? Se till att dubbeldippa på Preem
Köpa saker online? använd onlineshoppingportalen
käka ute/shoppa i butiker? Ha med dig ditt Eurobonusmedlemskort så att du tjänar in extrapoäng på vissa ställen

Ändrar man bara sina vanor lite, samt lägger ner lite tid på att ha koll på det hela, så är det ganska lätt att tjäna in poäng.
 

andersson.j

Medlem
Försök verkligen använda onlineshopping.flysas.com. De flesta av mina poäng kommer därifrån idag.

Det har blivit mycket poäng från gymgrossisten på sistone. Jag beställer whey-80 proteinshakes, bestbar proteinbars, proteinpannkakor, shiritaki fettucini, kokosolja (till kaffet) och diverse kosttillskott mest varje vecka:
  • Börja med rabattkod. Oftast 200kr om man handlar för 800kr. För tillfället är det GG1 men den går ut idag. Det dyker dock upp nya koder ofta, prenumerera på deras nyhetsbrev.
  • Sedan 60p/100kr genom onlineshopping.flysas.com. Se till att öppna en fräsch browser utan adblock annars är det risk att cookien inte tar. Tyvärr vet man inte säkert om det fungerat förrän efter att paketet skickats. Poäng ska bara ges för värdet exkl. moms och frakt, men något med rabbatterna måste förvirra systemet för det brukar landa på ca 70p/100kr inkl. moms istället.
  • Tyvärr tar de inte Amex, så det blir SAS MC Premium genom Curve istället. Kanske kan vara värt att blanda in Revolut med? Jag har inte fått mitt ännu så har dålig koll, men tänker mig att man med Curve + Revolut + SAS MC Premium kan flytta sina transaktioner retroaktivt för att maxa poänghelger. SAS MC Premium ger 15p/100kr så totalt får man ca 85p/100kr eller drygt 500p för ett köp på ca 600kr.
Ett annat tips är att många frisörer är anslutna till bokadirekt där man får 60p/100kr.
 
Last edited:

kander

Medlem
Handla allt livsmedel på Coop, nyttja deras poängtrappa, och växla sedan till EB. Använd alltid rabattkoder för fri frakt och liknande.

Håll koll på onlineshoppingportalen enligt tidigare tips, och hoppa på kampanjer så fort de poppar upp (t.ex. 1500 poäng för mobilabonnemang a 49kr/mån utan bindning som sägs upp efter en månad, etc.).

Lägg om större räkningar (Hyra/Skatteverket/etc.) på Betalo/Billhop + AmEx om du anser att avgiften kan vara värd poängen.

Om du har egen firma så finns det ytterligare utrymme att nyttja AmEx/MC för företagets utgifter för att maximera din spend.

Många bäckar små...
 

J.Svensson

Ny medlem
Mycket bra tips! Visste faktiskt inte om Onlineportalen tidigare :)

Lite följdfrågor:

1. Vilket kort på Coop är bäst?
2. Vart hittar man enklast rabattkoderna?
3. Dubbeldippa Preem, vad är det?

Tack för bra tips!
 
Toppen