Senaste nytt

Intervjuförfrågan - Måltider vid resa

Canadien

Medlem
Matupplevelser styr inte mina tjänsteresor, det är affärsmöjligheter som styr resmål. På tjänsteresa äter man när tillfälle ges för man vet inte när man får tillfälle nästa gång eftersom allt kan hända.

I mitt jobb kan jag välja resmål till viss del, t ex kan valet vara Korea eller Kina vecka 10. Då väljer jag Korea p g a maten, personerna jag träffar samt genomgående bättre kvalitet på hotell/transporter. Sällan maten är avgörande dock. Mat känns som ett av de mindre problemen på resande fot.
 
I mitt jobb kan jag välja resmål till viss del, t ex kan valet vara Korea eller Kina vecka 10. Då väljer jag Korea p g a maten, personerna jag träffar samt genomgående bättre kvalitet på hotell/transporter. Sällan maten är avgörande dock. Mat känns som ett av de mindre problemen på resande fot.
Lyxigt, för mig så ställs bara affärsmöjlighetsalternativen jag väljer mellan på kö och tuggas av.
 

Lipstick

Medlem
Vilken rolig studie!
Jag tror också som många andra att svaren kommer att variera, och det är ju bra! Det är variationen som är det intressanta för en forskare! Vad som styr valet av maten är multifaktoriellt, hur pressat schema man har, hur man reagerar på ev sömnbrist (äter mindre eller mer) och ev stress, vilket förhållande man har till maten… jag avstår hellre än äter det jag kallar för ”skräp” och har därför nästan alltid något eget med mig från äpplen till soyabönor. Önskar verkligen att lounger/flygbolag och flygplatser skulle utveckla utbudet. Så processen för mig är att försöka äta så mångsidigt som möjligt och få ro när man äter och det är något man kan träna när man reser mycket :)
 
Toppen