Intervju: Nyheter, tankar och förändringar i SAS ombordkoncept - Stephanie Smitt Lindberg/Johan Mägi

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jacob, 8 Juni 2015.

  1. Jacob

    Jacob Medlem

    SAS Plus Meny

    Det har varit flera diskussioner om SAS under senaste dagarna, både i BusinessClass eget forum och i övrig media. Förutom en del sakfrågor har det handlat om vad många kunder upplever som en inkonsekvens inom företaget samt en allmän fundering vad SAS vill med sina produkter.

    Vi fick möjlighet att prata med två ansvariga på SAS - Stephanie Smitt Lindberg, Vice President Customer Journey & Loyalty, samt Johan Mägi, Head of Onboard Product & Services - för att reda ut vad som hänt men också för att få en inblick i de tankar som finns för framtiden och vad som är på gång.
     

    View the full post

    Sofia, Black81, WBX och 16 andra gillar detta.
  2. Granström

    Granström Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Intressant intervju! Mer av sådant!
    Dock verkar inte bilderna funka för mig, får bildtexten men ingen bild.
     
  3. oermen

    oermen Medlem

    Den står også fint i deres menu, men det hjælper ikke meget når de ikke laster den på flyet og har glemt at fortælle personalet om den.

    Jeg fløj København-Stavanger d. 3/6 og Stavanger-København d. 7/6. På begge flyvninger bad jeg om at få en Mikkeller øl. Det resulterede i at de forsøgte at give mig en Carlsberg hvilket jeg afviste og tog en Cola i stedet.
     
  4. Bra intervju! Tjat från min sida, men vänligen - erbjud champagne inom europa... Höjer upplevelsen ett snäpp. : ) 4 miljoner EuroBonus medlemmar planeras att uppmärksammas, roligt. Hört något om det blir något kul event 2016 då SAS fyller 70 år?
     
    Anfield och bossefin gillar detta.
  5. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Intressant artikel. Dock nämndes det ingenting om att man planerar att införa varma måltider i PLUS på kvällsavgångar.
     
  6. varva77

    varva77 Medlem

    Tackar för bra uppdatering. Smoothieförklaringen är minst sagt oklar... "last och logistik"???? Slutar heller inte att förundras hur extremt dåligt internkommunikationen verkar fungera på stället. " information till all kabinpersonal" som ett skäl att en förändring skall ta tid?

    Stor eloge till två pudlar men så trist och onödigt att det ens skall behövas. Varför skulle de in och pilla överhuvudtaget?
     
    TreD och Gus gillar detta.
  7. lillemannen

    lillemannen Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för förtydligande. BC kan man lita på :)
     
  8. Bra intiativ o genomförande av artikeln. Märks ju också att SAS administration vill väl.... Tyvärr underblåser det ju än mer att de är totalt virriga iom alla misslyckanden.

    Tyvärr har nog SAS förbrukat sina chanser hos mig. Ett alternativ när andra möjligheter saknas, men tyvärr inte annars.
     
  9. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Snyggt @Jacob !!! BusinessClass.se när det är som bäst...
     
    WBX, olo, Carl och 3 andra gillar detta.
  10. Jacob

    Jacob Medlem

    Det är en ren intern sak där det finns en intern logik men inte en extern logik. Det är nog inte så mycket informationen till kabinpersonalen som tar tid utan snarare att det är en del processer som ska ändras om, vilket jag misstänker inkluderar alla cateringkök runt om i världen som levererar catering till SAS.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×