Intervju: BusinessClass.se möter Alexandre de Juniac, VD för Air France & KLM

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Jacob, 30 Juni 2014.

1. Jacob

Jacob Medlem

Alexandre de Juniac - VD för Air France & KLM

Han ansvarar för en av världens största resekoncerner med en omsättning på 25 miljarder euro och drygt 100.000 anställda. Varje år reser 77 miljoner passagerare i något av koncernens 590 flygplan till totalt 103 olika länder. Han har lite att stå i, Alexandre de Juniac, Styrelseordförande och Verkställande direktör för Air France & KLM. Det…

Se hela inlägget

2. Jacob

Jacob Medlem

Alexandre de Juniac har också en liten videohälsning till BusinessClass läsare. Videon är inspelad ovanför Atlanten i Air France nya business class.

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/DYcAaDFB2pc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det som sägs låter ju bra iaf. Låt oss hoppas att det går åt det där hållet så kanske jag återvänder till SkyTeam en dag.

4. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ser fram emot den nya inredningen ....

5. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Så, en liten observation: AF ger sig också in och beställer B787; har nu Boeing löst de barnsjukdomar den har? Som t.ex drabbat Norwegian ...

6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Trevligt, till och med jag som lovat mig själv att inte åka via CDG mer i livet kanske får ompröva mitt beslut om rätt tillfälle uppstår.

7. Mikael64

Mikael64 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "Exceptionellt bemötande".... samtliga tre ggr jag flugit med AF så har maten varit hemsk i C och besättningen sur och grinig. Det enda bra bemötande var av handling agenten i BEY senast då allt bagage försvann vid flygbytet på CDG trots 3 timmars väntetid.... AF är ingen hit och personligen kommer jag aldrig att boka en biljett med dom igen.
    Härom året när jag flög med dom till MIA så hade AF bytt tidtabell så när jag landade i CDG hade flyget till MIA redan lyft.... inget man talade om ens när jag checkade-in på ARN. Inget sms eller mail om ändrad tidtabell.... fick ett dygn på Le Meridien men hade hellre haft det dygnet i MIA.

8. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Där hade jag även krävt ersättning för förseningen enligt EU261 om du inte sett något alls om denna försening/ändring innan incheckning

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!