Interesting article about the 'inside' story of Miles & More

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av kris_moeller, 25 Februari 2013.

  1. kris_moeller

    kris_moeller Medlem

    2 personer gillar detta.
  2. ACervin

    ACervin Medlem

    Ort:
    Brisbane
    Land:
    Sverige Sverige
  3. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    I sådana fall kan man ju undra hur stor vinst US Airways gör på alla våra poängköp ;)
     
    4 personer gillar detta.
  4. Lite OT.
    Jag var lite ledsen att jag inte kunde tjäna Qantas poäng på Woolworth i Nya Zeeland. :(
    Det verkar som samarbetet gällde endast i Australien.
     
  5. ACervin

    ACervin Medlem

    Ort:
    Brisbane
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är bättre i Australien:rolleyes:

    Här är en lite mer ingående förklaring om affärsmodellen för Qantas frequent flyer program. Rena sedelpressen. Från Sydney Morning Herald. Hela artikeln finns i länken.

    Traditionally, loyalty programs have been treated as cost centres; airline customers would earn points buying flights from the airline then redeem them for free flights or upgrades. It was seen as a necessary price to pay to cultivate ''sticky'' customers for the airlines which pioneered these schemes.This changed in 2008 when Qantas ventured into loyalty-program-as-profit-centre territory and set up Frequent Flyer as a separate division within the group.Under this model, points can be redeemed for goods and services offered by ''coalition partners'' and points can be earned by spending money with these vendors.Unlike virtual dollars being exchanged between Frequent Flyer and the Qantas airline business, external partners pay cold hard cash for the points they then hand out to their customers. Qantas, as the banker of this currency, is almost able to print its own money, issuing points to partners and profiting on the difference between what it charges for them and what it costs to redeem them. The airline has it down to a science.

    While partners account for 63 per cent of points issued, 90 per cent of the points are redeemed for Qantas services. Qantas, as a repository of the cash until the points are spent, also gets the benefit of this cash balance for the two years it usually takes members to redeem points.
    According to Macquarie, around 8 per cent of the points expire without being used. This goes straight to the bottom line.
    Partners that collectively pay hundreds of millions of dollars a year to be part of the program still benefit from what Macquarie describes as growing the program's ''share of wallet''.
    ''A more engaged member would potentially direct their retail shopping to Woolworths, refilling their car at Caltex, using an Optus contract, taking out travel insurance with Travelex, life insurance with OnePath and paying for it all on their [Frequent Flyer]-branded credit card,'' it says.
    The chief executive of Qantas Frequent Flyer, Simon Hickey, was keen to highlight the benefits for its coalition partners, using banks as an example. ''For the banks, it's about attracting customers to that particular credit card, it's about retaining those customers for longer. It's ultimately about the banks getting customers to use their product and it's good for the bank,'' he says.


    Read more: Loyalty plan puts more than bums on seats

     
  6. Det är ytterligare ett bevis att SAS behöver att förbättra SAS EuroBonus och börja att sälja billiga poäng. ;)
     
  7. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Det kanske var genom poängförsäljning som US Airways fick råd att ta över American Airlines. Och Aegean gör stora vinster tack vare att folk skaffar ett guldkort hos dem och sen struntar i att lösa in poängen.
     
  8. kristerj

    kristerj Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    När startar vi på Businessclass.se vårt eget bonusprogram? Vi köper billiga flygstolar från flygbolag med överkapacitet och säljer poäng till partners som Amex, Shell, H&M, ICA etc. Verkar ju vara rena guldgruvan :)
     
    1 person likes this.
  9. Lite insight från amerikanska program; säger ingenting om vad t.ex. US Airways betalar Lufthansa för en plats, men även om det var 10x priset som man räknar här är det en lysande affärsmodell:
    There are more than 9.7 trillionunredeemed miles in current liability among all frequent-flyer programs

    Why frequent-flyer plans keep you grounded - Money - TODAY.com

    Och en lite äldre artikel:
    What are Frequent Flyer Programs Really Worth?

    Och en till med lite fakta:
    http://www.frequentflyerservices.com/press_room/facts_and_stats/frequent_flyer_facts.php
     
    Last edited: 26 Februari 2013
  10. Swisser

    Swisser Medlem

    Klart intressant läsning och lite omtumlande att bonusprogrammen är så pass viktiga och vinstgivande för flygbolagen.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×