Senaste nytt

Intercontinental Grand Stanford Hong Kong

Henrik_B

Medlem
Har bokat två Awardnätter på IC Grand Stanford över nyårsafton. Bra värde med tanke på nyåret. Det blev ett deluxerum. Vet ni om dessa är stora och har bra utsikt?

Gick tyvärr inte att boka IC Hong Kong på givna datum eftersom de har en 3 nights minimum policy över nyårsafton. Har hört att nyårsafton på ICHK ska vara något i hästväg med första parkett framför fyrverkerierna.
 

palmen

Moderator
Det finns olika typer av deluxe rum, en del har utsikt mot vattnet och andra har det inte.
Som Ambassador är du garranterad uppgradering och då lär du få ett rum med utsikt mot vattnet i alla fall, det kan dock vara så att rummet har utsikt mer österut än mot HK Island.
 

jumbooze

Medlem
Har du tur så får du bra utsikt
ba7475c8aa8d1c88a2c83aef55a7794c.jpg

Bokade billigaste rummet och fick upgrade till detta som amb
 

Henrik_B

Medlem
Räknar inte med uppgradering då denna förmån utgår pga Awardbokning. Gissar att bilden visar 2 DOUBLE BED DELUXE SIDE HARBOUR VIEW?! Då borde Deluxe se likadant ut minus den vackra utsikten:)
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Ett sätt kan vara att testa med Cash&Points bokning då har jag fått upgrade ( det var iofs på det andra IC i HKG )
 

Kris

Medlem
Ett sätt kan vara att testa med Cash&Points bokning då har jag fått upgrade ( det var iofs på det andra IC i HKG )
Någon som vet vad T&C säger om det? Är det qualifying stay och poäng när man bokar cash&points? Gäller amb benefits fullt ut? (Upgrade i huvudsak) Har tidigare ställt mig skeptisk till c&p, men om så är fallet finns ytterligare en anledning. ..
 

Henrik_B

Medlem
Ett sätt kan vara att testa med Cash&Points bokning då har jag fått upgrade ( det var iofs på det andra IC i HKG )
Det är ok om det inte blir uppgradering. Behöver mest någonstans att krascha och sova av mig jetlagen på. Dessutom är det ju nyårsafton så alla rummen lär ju vara uppbokade ändå.
 

johhenrik

Medlem
Någon som vet vad T&C säger om det? Är det qualifying stay och poäng när man bokar cash&points? Gäller amb benefits fullt ut? (Upgrade i huvudsak) Har tidigare ställt mig skeptisk till c&p, men om så är fallet finns ytterligare en anledning. ..
Det är en vanlig reward stay.
 
Toppen