Senaste nytt

InterContinental Bali Resort

Kris

Medlem
Knep en Amex 2-4-1 till Bali i över jul med Thai i C. Funderar starkt på IC Bali. Det du nämner med 21% skatt, är det samma skatt/avgift som är inkluderad om man bokar via IHG.com? Det läggs till service charge och estimated taxes vid totalt pris på hemsidan. Lite surt om det skulle vara 21% utöver det.

I mitt fall kommer jag resa med barn. Någon som har synpunkt om det är värt det med club som barnfamilj? Det står "children club privileges charge applies" vid dummy bokning. Någon som vet vad som menas? Side note; bodde på IC Abu Dhabi över påsk. De hade no-kids policy i club lounge 24/7. Dock var alternativ venue en riktig hit. Fick frukost, lunch, fika, kvällsmat, drinkar på ett par andra restauranger istället. Rekommenderas!

Funderade på att boka club duplex. Enligt nya Amb/RA-regler verkar alla sviter vara exkluderade på IC Bali. (Är Spire Amb) Någon som har tips på taktik om vad man skall boka för att maxa? Med Palmens situation verkar det ju vara trögt att bli uppgraderad redan från ett standard club... Tänkte som sagt åka över jul, vilket nog får betraktas som högsäsong.

Någon som vet vad cash upgrade till club kostar per natt?
 

Ricci

Medlem
Jag har alltid blivit uppgraderad till Club Dublex från Club room, senast juli förra året.
Var kan man läsa nya reglerna gällande Amb/Ra skulle vara exkluderade från alla sviter på IC Bali?
 

Kris

Medlem
Jag har alltid blivit uppgraderad till Club Dublex från Club room, senast juli förra året.
Var kan man läsa nya reglerna gällande Amb/Ra skulle vara exkluderade från alla sviter på IC Bali?
Läste det här InterContinental Royal Ambassador Benefits Update: Lounge Access Exclusions! | LoyaltyLobby
Excluded:
  • InterContinental Bali Resort – Uluwatu, Jimbaran, Bukit Suite, Imperial Villa, Jivana Villa
Är dock inte helt insatt om det är alla sviter (ej inkluderande duplex).

Försökte gå på Amb T&C (InterContinental Ambassador Programme ), men får inte upp något på min tablet. IHGs hemsida är bara snäppet bättre än sas... Eller så är det handhavandefel... Men när jag klickar på länken T&C på deras hemsida loopar den bara tillbaka till Amb-sidan.
 

Ricci

Medlem
Läste det här InterContinental Royal Ambassador Benefits Update: Lounge Access Exclusions! | LoyaltyLobby
Excluded:
  • InterContinental Bali Resort – Uluwatu, Jimbaran, Bukit Suite, Imperial Villa, Jivana Villa
Är dock inte helt insatt om det är alla sviter (ej inkluderande duplex).

Försökte gå på Amb T&C (InterContinental Ambassador Programme ), men får inte upp något på min tablet. IHGs hemsida är bara snäppet bättre än sas... Eller så är det handhavandefel... Men när jag klickar på länken T&C på deras hemsida loopar den bara tillbaka till Amb-sidan.
OK, Duplex svit dvs Palmen skulle fått detta rum då det "bara" gällde IC Uluwatu, Jimbaran, Bukit Suite, Imperial Villa, Jivana Villa.
 

Kris

Medlem
OK, Duplex svit dvs Palmen skulle fått detta rum då det "bara" gällde IC Uluwatu, Jimbaran, Bukit Suite, Imperial Villa, Jivana Villa.
Yes, så tolkar jag det. Min fundering var om det över huvud taget finns någon anledning att boka ex. club duplex som Amb. Verkar inte så.
 

Ricci

Medlem
Yes, så tolkar jag det. Min fundering var om det över huvud taget finns någon anledning att boka ex. club duplex som Amb. Verkar inte så.
Då mina gånger 8-10 på detta hotell har jag alltid fått Club till Dublex så det är det kanske så.
Dock har jag hört om andra saker förr att man kunde få "Villan"..
 
Jag har bott på detta hotell 8-10 gånger och alltid bokat Club room och blivit uppgraderad till Club Dublex som Ambassador.
Dock är det lite jobbigt att ha en trappa mellan rummen.
Någon gång har det hänt att rummet inte varit klart om jag kommit innan lunch men jag har alltid fått ett ersättningsrum så länge.
Jag tror det var en gång som inte rummet var klart vi 15tiden och då fick jag ersättningsrum och massage som ersättning.
(Kommer troligtvis att bo där ett par dagar i juli i år igen.)
Bilder på Club Dublex.
Visa bifogad bild 63419 Visa bifogad bild 63420
Visa bifogad bild 63421
Visa bifogad bild 63422
Är det bara en säng i dessa rum? Detta rum kommer upp som alternativ när man vill boka två vuxna och två barn.
 

Ricci

Medlem
Är det bara en säng i dessa rum? Detta rum kommer upp som alternativ när man vill boka två vuxna och två barn.
Gällande Duplex så är det en säng på ovanvåningen, men du kan du nog få in en extra säng på nedanvåningen.
När jag besökte dem somras (juli) så sa de att de ändrat uppgraderings policyn och att de inte uppgraderar AMB längre från Club room till Duplex.
 
Gällande Duplex så är det en säng på ovanvåningen, men du kan du nog få in en extra säng på nedanvåningen.
När jag besökte dem somras (juli) så sa de att de ändrat uppgraderings policyn och att de inte uppgraderar AMB längre från Club room till Duplex.
Jag hade tänkt boka duplex direkt. Skall bara fundera om det är värt med club room när barnen är med.
 

Ricci

Medlem
Jag hade tänkt boka duplex direkt. Skall bara fundera om det är värt med club room när barnen är med.
Jag har inte sett ett Duplex room (på club sidan) har conncting door vilket många Club room har. Duplex rummen ligger högst upp (4vån) i första och andra annexet på Club sidan).
 
Toppen