Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Kris

Medlem
Det har du rätt i :)
Om man ska bo t.ex. Torsdag-Tisdag och vill använda poäng för en natt. Undra vad som är bäst, använda poäng för första natten eller sista. Jag tänker då på uppgradering av rummet. För poäng bokningar är väl inte godkända för en uppgradering?
Poängbokningar är inte berättigande till uppgradering. Det sagt, beroende på hotell brukar man kunna få bo i samma rum om man har en kritisk massa av betalnätter i anslutning. Eller om man har tur. Eller om man bor på ett hotell som inte är bokstavstolkare (ex IC Bangkok och Kiev).

Huruvida det spelar någon roll mht sekvens av poäng vs revenue-nätter vet jag inte. Det känns ju mer naturligt att lägga dem sist... Men jag hade nog låtit priset (på betalnatt) styra. Låter som du får tre bokningar. Jag hade skeppat iväg ett mail med alla referenser och gjort en förfrågan. Ibland får man ett förslag på deal tillbaka.
 
Last edited:
Poängbokningar är inte berättigande till uppgradering. Det sagt, beroende på hotell brukar man kunna få bo i samma rum om man har en kritisk massa av betalnätter i anslutning. Eller om man har tur. Eller om man bor på ett hotell som inte är bokstavstolkare (ex IC Bangkok och Kiev).

Huruvida det spelar någon roll mht sekvens av poäng vs revenue nätter vet jag inte. Det känns ju mer naturligt att lägga dem sist... Men jag hade nog låtit priset (på betalnatt) styra. Låter som du får tre bokningar. Jag hade skeppar iväg ett mail med alla referenser och gjort en förfrågan. Ibland får man ett förslag på deal tillbaka.

Tack @Kris för bra svar ! Nu blev jag lite mer taggad på att ha Ambassador, hade nästan börjat planera på att åka någonstans bara för att få nyttja vouchern :p
 

Kris

Medlem
Fick just detta email från IHG med titeln "Your special thank you". Wow, nu kommer det någon fläskig muta från IHG eller en riktad kampanj. Men, nä... Nedan mail var allt. What's the point? Fast det kanske är vissa personer som blir glada av att få ett skriftligt tack. :)

Dear Kris,
QbDwCu_Mz_z4hkabbfhmQGKM0MAKRNSk1GYhDOiHn4OwwjPSPSWPdHvINXbnFGBNCcipf3fF7fCVS32O9MbigUzvB-oXF-Z9ypOMXA4=s0-d-e1-ft

As the year comes to a close and we look back on 2018, we’d like to thank you for being a special part of the IHG® Rewards Club family.

We’re thankful that you chose to be a member — and we can’t wait to see where you’ll go next year.

From all of us at IHG Rewards Club, thank you.

Sincerely,

CCRvd3zhO88TzEhj5RW74--Sq2PqGw3N3IQGIe8lK7JdB7yZPeWcAm_-Ceo3OkgX_tVCJNtXv6re6YiEsPlB4HA1OxHJdr8grG-r3tr4hlY=s0-d-e1-ft


David Canty
Vice President, Global Loyalty Programmes
 
Fick just detta email från IHG med titeln "Your special thank you". Wow, nu kommer det någon fläskig muta från IHG eller en riktad kampanj. Men, nä... Nedan mail var allt. What's the point? Fast det kanske är vissa personer som blir glada av att få ett skriftligt tack. :)

Dear Kris,
QbDwCu_Mz_z4hkabbfhmQGKM0MAKRNSk1GYhDOiHn4OwwjPSPSWPdHvINXbnFGBNCcipf3fF7fCVS32O9MbigUzvB-oXF-Z9ypOMXA4=s0-d-e1-ft

As the year comes to a close and we look back on 2018, we’d like to thank you for being a special part of the IHG® Rewards Club family.

We’re thankful that you chose to be a member — and we can’t wait to see where you’ll go next year.

From all of us at IHG Rewards Club, thank you.

Sincerely,

CCRvd3zhO88TzEhj5RW74--Sq2PqGw3N3IQGIe8lK7JdB7yZPeWcAm_-Ceo3OkgX_tVCJNtXv6re6YiEsPlB4HA1OxHJdr8grG-r3tr4hlY=s0-d-e1-ft


David Canty
Vice President, Global Loyalty Programmes

Tänkte exakt samma sak när jag såg mailet ... men nä. Kanske kommer något kul runt nyår :)
 

palmen

Moderator
Vad räknas till Greater China? Även Hong Kong och Taipei? Att få frukost är det jag saknar mest på IC hotellen jämfört att bo på Hilton med guldstatus.
 
Toppen