Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Ricci

Medlem
Man kunde se förut, men ser inte nu med nya sidan så vet inte om det fortfarande fungerar.
Status på IHG är kalenderår och gällande AMB så hittar du det under Member Materials
upload_2018-6-21_17-35-52.png
 
Man kan se sitt "medlemskort" i sin profil i appen (genom att ex rotera telefonen i landscape). På mitt står expire date där.

Står inget expire date för mig i appen. Hitta tillslut den här IHG® Rewards Club | Account Management och där kunde jag se det.

Elite Status expires:12/31/2019
You are currently an IHG® Rewards Club Elite member. To maintain your Elite status, either stay at least 10 qualifying nights with us or earn 10,000 qualifying points, within this calendar year.
 
Last edited:

Biznick

Medlem
Ska bo 9 nätter på IC Hong Kong i oktober. Är det en god idé att i förväg meddela att man är Ambassador? Var inte detta när bokningen gjordes.
 

Kris

Medlem
Ska bo 9 nätter på IC Hong Kong i oktober. Är det en god idé att i förväg meddela att man är Ambassador? Var inte detta när bokningen gjordes.
Det skadar inte att skicka ett mail till hotellet Men de bör ha denna info oavsett. Men det kostar inte så mycket att skicka ett mail, så varför inte. Om du är intresserad så kan du ju fråga om det finns några ytterligare uppgraderingsmöjligheter (läs upsell).
 

palmen

Moderator
Står Spire expire 31 maj, så det måste förlängts För annars är det väl till nyår normalt sett?
Förlängde min ambassador i maj.
 

Kris

Medlem
Står Spire expire 31 maj, så det måste förlängts För annars är det väl till nyår normalt sett?
Förlängde min ambassador i maj.
Det är så jag minns det. "Vanliga" IHG-status (Gold, Platinum, Sprire) är kalenderår. Ambassador är rullande från den månad du anmäler. Royal Ambassador är sedan ca två år tillbaka kalenderår (renewal i Januari).

Förutsatt att det är kalenderårsbasserat, känns det spontant som en glitch att "IHG-nivå" åker med när Amb förnyas. Hade de inte gjort det lättare för sig om Amb var kalenderår också? Med exempelvis reducerad avgift om man anmäler sig sent in på året, alternativt att man får mer än ett år initialt. Men det hade ju såklart tagit bort denna fina feature. :)
 
Toppen