Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

jumbooze

Medlem
Köpte in mig på Ambassador för USD 200 inför en resa till Intercon Hua Hin Resort.
Blev per automatik uppgraderad ett steg men efter jag kontaktat hotellet, uppgraderade de mig två steg till en Pool Access Suite med Club access. Snabb och smidig incheck och late checkout som grädde på moset. Klockrent!
Har dessutom bokat in mig på en weekend på Le Grand i Paris för min 50%-voucher.
Kan med råge påstå att jag tjänat in de USD 200.

Tittar nu på Le Grand inför en Weekend i Paris, fick du 50% vouchern direkt när du signade upp dig?
Såg du något om Blackout dates för Le Grande?

Vore utmärkt att köpa detta och kunna använda vouchern direkt.
 

CaptainM

Medlem
Tittar nu på Le Grand inför en Weekend i Paris, fick du 50% vouchern direkt när du signade upp dig?
Såg du något om Blackout dates för Le Grande?

Vore utmärkt att köpa detta och kunna använda vouchern direkt.

Vouchern kom med posten i samband med välkomstkitet.
Såg inga blackout dates, åker ner mitten på maj, lagom till PSGs sista hemmamatch. :)
 

Concorde

Founding Member
Jag läste precis att IC slutar med Royal Ambassador certs - i framtiden får RA:s köpa cert från IC...

Nja, dom har justerat texten. I princip har det tidigare kostat 200USD att bli RA, om man inte redan haft AMB. Jag förnyade min RA status 30 november och bör få RA packet med posten runt jul. Får se vad det innebär i praktiken.

Kan vara så att dom vill få ner antalet eBay vouchers samt tjäna lite pengar själva på dom.
 

CaptainM

Medlem
Köpte in mig på Ambassador för USD 200 inför en resa till Intercon Hua Hin Resort.
Blev per automatik uppgraderad ett steg men efter jag kontaktat hotellet, uppgraderade de mig två steg till en Pool Access Suite med Club access. Snabb och smidig incheck och late checkout som grädde på moset. Klockrent!
Har dessutom bokat in mig på en weekend på Le Grand i Paris för min 50%-voucher.
Kan med råge påstå att jag tjänat in de USD 200.

Då har vi även tillbringat en helg i Paris på Intercontinental Le Grand. Hotellet i sig ska jag inte fördjupa mig i denna tråd, bara kort konstatera att servicen lever inte upp till ett 5* hotell.
Hade bokat ett Club Room två nätter för EUR 645/natt, varav en natt blev grattis tack vare vouchern. Som Ambassador blev vi uppgraderade till Suite Prestige Vue Opera som skulle gått lös på EUR 1.975/natt. Hur någon är villig att betala de pengarna för det rummet på det hotellet, är en helt annan fråga. Kontentan är att denna vistelse i Paris skulle kostat oss EUR 3.950 men tack vare voucher och Ambassador medlemsskap, slantade vi EUR 645.

Summera det vad vi fick för det i Hua Hin i höstas, är det verkligen good value for money.
 

jumbooze

Medlem
Har idag "köpt" status för 200, nu blir frågan hur blir man Royal :D

Här verkar det stå att någon kan "köpa" in mig som member, någon RA här som vet hur det funkar?
loyaltylobby.com/2012/12/09/complimentary-intercontinental-royal-ambassador-referrals-gone/
 

Traveller

Medlem
Fick mitt paket för några dagar sedan...
Fin bagagetag, ett fint guldkort, en voucher, välkomstbrev, liten bok om förmånerna.. Allt snyggt förpackat i en hård svart ask..
 

Concorde

Founding Member
Hej, Hur lång tid tog det från "order" till leverans?

4-8 veckor.
RA går fortfarande att köpa. En medlem här köpte min voucher tidigt under 2013 och hade inga problem att få igenom status till RA.

Nya priority club koder!!!
FlyerTalk Forums - View Single Post - Promotion discussion thread 2013

I princip alla fungerar att regga :) Skulle dock inte regga 2619 Book Direct 2013... den kan stöka till andra offers.
Lär bli närmare 30K points på min nästa IC stay. :D
 

jumbooze

Medlem
Ajdå hade hoppats få till detta till slutet av Juni. Reggade redan 2619 Book Direct 2013 :( Reggade allt utom Canada.

Jag är lite skum på om allt står rätt till.

Jag betalade 200 USD men ser inte att jag blev Ambassador, dröjer det ett tag eller ska jag ringa dem?
Dvs mitt PriorityClub konto skapades (jag var inte medlem innan) och jag fick ett mail från IC Amb programme som visade mig som pending.
Men PC konto visar 0 poäng ej 5000 som välkomstpoäng. Och visar endast Club status.

Om någon har RA ref PM:a gärna. :cool:
 
Toppen