Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Kris

Medlem
Dagens frustration; extremt varierande servicenivå från olika IC. Två exempel

IC Hongkong: svarar på mail med vändande post. Samtliga frågor i mailkorrespondens besvaras eller kommenteras. Väldigt trevlig ton och helt enkelt välkomnande attityd. Förvisso försök till upsell osv, men inget påträngande.

IC Barclay NYC: suck... Har gjort tre konsekutiva bokningar (för att utnyttja amb voucher i mitten). Bad om roll away bed (hit and miss att bara lägga in i bokningen online), fick svar att första bokningen får roll away. Mailsvar, vänligen lägg till i samtliga bokningar. Får mailsvar att Två av tre har roll away bed... suck. Frågade även om min RA-uppgradering för att få den bekräftad, vilket för övrigt skedde över natten på IC HKG. Barclay reservations svarar, "inga problem, uppgraderingen syns redan i bokningen". Hmmm, konstigt så jag, kan du utveckla. Varpå damen svarar att jag blivit uppgraderad...till samma rumtyp som jag bokat. Suck... Barclay är väl iofs inte känt för sin gästvänliga attityd, men hur svårt kan det vara. Får en känsla av att det är många kunder som blir runthunsade.

Störigt när det skall behövas massor av mail för att reda ut/bekräfta standardsaker. Visst, t&c säger väl förvisso att de ordnar hägrade at check in, men de långt flesta IC ordnar detta i bokningar långt innan enligt min erfarenhet.

HKG-NYC 1-0

Over and out
 

Henrik_B

Medlem
Ser att de tagit bort möjligheten att förnya för poäng, nu måste man betala för sig. Har ni fått erbjudande om förnyande mot poäng? Hade ju en liten slatt sparad till det här. Får bränna den på något trevligt Holiday Inn istället..
 

Kris

Medlem
Ser att de tagit bort möjligheten att förnya för poäng, nu måste man betala för sig. Har ni fått erbjudande om förnyande mot poäng? Hade ju en liten slatt sparad till det här. Får bränna den på något trevligt Holiday Inn istället..
Jag loggade på för att kolla.

"Your membership is due for renewal on <DATE>. You can continue to enjoy all the benefits of InterContinental® Ambassador by renewing at our $150.00 USD annual rate, or you can renew today for 24,000 IHG® Rewards Club points"

Enligt den informationen verkar 24k poäng fortfarande vara ett alternativ. Men IHG är ju iofs inte kända för sin superba IT och kommunikation*. Så de kan ju ha ändrat utan att informera om det. Har du sett/fått någon explicit notis om att de ändrats?


*Exempelvis den totala röran med RA-mail vid årsskiftet
 

Henrik_B

Medlem
Så har det se ut tidigare år. Men det är möjligt att poängerbjudandet kommer upp när det börjar närma sig. Ska förnya i februari, när är det dags för dig?
 

Kris

Medlem
Så har det se ut tidigare år. Men det är möjligt att poängerbjudandet kommer upp när det börjar närma sig. Ska förnya i februari, när är det dags för dig?
Texten är kopierad från ihg.com nyss (när jag är inloggad).

Jag har renewal efter dec18. Var tidigare i oktober men numera synkat med kalenderår som RA. Förra året (16-17) ändrades det ju så att RA blev synkat med kalenderår. Dock fick jag ändrad status i oktober, strax efter jag betalat för ett år till. Körde 200USD-varianten för att få 10% kickback på reward stays. Status var då giltig till oktober året efter. Sen synkades det med kalenderår vid årsskiftet. Tror det var en glitch som ändrade status i okt. Men det gör ju inget... Fick (som så många andra) email i början av januari att jag blivit nedgradera till Amb igen, med uppföljningsmail någon timme senare att det var ett misstag i mailutskick. Bra där!

Edit: Jag kunde välja poäng, 150usd eller 200usd med kickback, vid renewal för 4 månader sedan.
 

johhenrik

Medlem
Intressant. Inte oväntat. Det är lite Zimbabweinflation över IHG-poäng på sistone, så konstigt om de inte höjde kostnaden för Ambassador också.
24.000 har ju dock varit sjukt lågt, med tanke på att man får 5k osv tebax. Så är väl inte mycket att säga där. 40k-5k är fortfarande ett ok värde tycker jag och kanske mer rimligt.

Ang RA-mailen så blev jag nedgradera den 4:e men fick ingen info om det. Sen fick jag mail ca 10 dagar senare om att jag behållt min RA och några dagar senare var det tillbaka. Posten från den 4:e på hemsidan, som sagt Ambassador status säger nu Royal Ambassador renewal.

Jag skulle kunnat betala en summa för att få höra hur samtalen lät där hos IHG under årets två första veckor... :) Känns som det var lite svettigt för dem. :)
 
Toppen