Inte längre välkommen till Stockholm

Diskussion i 'Flygplatser' startad av fcx, 17 Februari 2015.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nyss vid ankomst till Arlanda T5 noterade jag att skyltarna med alla kändisar som hälsar välkommen till Stockholm ersatts med betydligt mer intetsägande reklam i största allmänhet.

Någon som vet om det är permanent eller hur länge det varar? Själv tycker jag att välkomsthälsningarna är ett trevligt inslag som gör att Arlanda skiljer ut sig från mängden av flygplatser.

2. Ja, jag märkte också detta. Det var Ericssons reklam när jag passerade där två veckor sedan.

3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta verkar till synes vara rätt permanent med tanke på uttalanden i detta pressmeddelande från Swedavia samt denna artikel från Dagens Media.

– Reklamen är en mycket viktig affär för oss och vi fortsätter att investera i nya reklambärare, såväl digitala som analoga, på våra tio flygplatser. Tillsammans med Ericsson har vi skapat en skräddarsydd reklamlösning på en unik yta där vi nu för första gången visar reklambudskap. Som flygplatsbolag är vi extra glada över att Ericssons budskap fokuserar på att koppla ihop människor från hela världen eftersom det ligger så nära vår egen verksamhet, säger Per Sohl, reklamproduktchef på Swedavia.

5. Ziplock

Ziplock Medlem

Vore jag Ericssons reklamchef skulle jag fråga mig om terminal 5:s öststatstrista ankomstdelar är rätt område att exponera sitt varumärke.

6. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @fcx du får jobb hos vilken kvällstidning som helst som rubriksättare

bnr, Gus, rob74 och 8 andra gillar detta.
  7. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack. Tror jag.

bnr, Gus, rob74 och 4 andra gillar detta.
  8. Perra

Perra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skyltarna med kändisarna fimms ju iaf kvar sitter nu innan tullfiltret

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!