Inte incheckade vid boarding

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Vax, 2 Oktober 2016.

1. Vax

Vax Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej

Sista tiden har jag råkat ut för att få rött ljus i boardingen trots att jag har checkat in.

Någon gång har jag förlorat sittplatsen också.

Sitter just nu på sk777.

Började idag i GOT med en incheckad väska till ATH via CPH. Nu när jag kom till gaten i CPH var jag inte incheckad igen. Det är samma pnr. Har hänt två gånger förra månaden också mellan got - Arn.
    Någon annan som upplevt samma sak

Vax

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur har du checkat in?

3. Vax

Vax Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Först i appen för båda flygen samtidigt och sedan väskan i den manuell disken

4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det stärker bara min övertygelse om att checka in online och skriva ut ett boardingpass. Kanske inte alltid hjälper till 100% men nog känns det som om det blir färre problem. #gammalmodigmenändåsåmodernattjagcheckarinonline...

El0, martin.agren och Jakob Österberg gillar detta.
  5. igelkotten

igelkotten Medlem

Hur kommer du igenom säkerhetskontrollen då? De scannar väl ditt boardingkort?

Jag har inte skrivit ut boardingkort de senaste 6 åren om jag inte flugit med något asiatiskt lågprisbolag som krävt det. Inga problem någonsin.

6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I det här fallet var det väl vid anslutningsflyget i Köpenhamn problemet uppstod. Det första flyget från Göteborg var det inga problem med om jag tolkar originalposten korrekt.

7. Vax

Vax Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer bra, så det fanns ingen säkerhetskontroll i CPH. När jag stog vid gate sa personalen där att jag inte var incheckning.

Sen undrar jag verkligen om man matchar boardingpasset online utan bara läser ut informationen ur streckkoden vid säkerhets kontrollen.

Den andra två gångerna har varit på ARN båda gångerna.

Jag vet om att det kan uppstå vid byte av flyg vid gate om man har en ny flygning inom 24 timmar om inte gate personalen ordnar det. Antar att det blir nog show up på den flygningen man var bokad på från början.

Men vid alla tre tillfällena har jag inte gjort några ändringar på orginalbokningen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!