Senaste nytt

Insurance4CareHire - inte längre för Nordbor

Kajsan

Medlem
Möjligheten att försäkra bort självrisk (CDW) samt extra täckning för skador på glas, tak m m har täckts av bland andra Insurance4CareHire i UK. De har nu begränsat tjänsten enligt hemsida och avisering i mail:
To purchase insurance4carhire policies you must be resident in the UK, The Netherlands’, France, Spain, Italy or Germany.

Ska jaga efter annat, några förslag?
 

Dr. Miles

Expert
Möjligheten att försäkra bort självrisk (CDW) samt extra täckning för skador på glas, tak m m har täckts av bland andra Insurance4CareHire i UK. De har nu begränsat tjänsten enligt hemsida och avisering i mail:
To purchase insurance4carhire policies you must be resident in the UK, The Netherlands’, France, Spain, Italy or Germany.

Ska jaga efter annat, några förslag?
Några tips från en annan tråd.

Kort med självriskeliminering för hyrbil? | Sida 16 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

FrontX

Medlem
iCarhireinsurance.com, är helt klart det bästa alternativet på marknaden just nu.
Det krävs ju visst pappersarbete när man ska göra en "claim" men i övrigt inget krångel och betalar ut ersättning utan vidare dröjsmål, min ersättning kom ca 5dagar efter claim var inskickad. Dokumenten du skickar in behöver inte ens vara på engelska, så länge det innehåller det som de efterfrågar
 

Matore

Medlem
Någon som har erfarenhet av Icarhire? Framförallt vad de inte täcker och om nån haft ett claimsärende?
Sjukt höga betyg på Trustpilot. Nästan för bra för att vara sant. Och då är det oftast inte sant...
 

FrontX

Medlem
Någon som har erfarenhet av Icarhire? Framförallt vad de inte täcker och om nån haft ett claimsärende?
Sjukt höga betyg på Trustpilot. Nästan för bra för att vara sant. Och då är det oftast inte sant...

Det är faktiskt sant :D. De är helt funktionsdugliga om man säger så. Jag kommer lämna in mitt andra claim-ärende snart då jag fått två separata skador på min hyrbil. Vilket kommer kosta 10.000sek för mig och dem. Det var visserligen något år sen jag hade användning av de sist men har svårt att tro att de skulle "våga" vara dåliga. Det som inte täcks täcker inte hyrbilsfirmans försäkringar heller och det är ju i princip bara om du inte följt hyresavtalet och typ kört offroad, på inhängnad bana osv.

Kan återkomma när jag claimat så får vi se om det fortfarande funkar bra
 

cbroxe

Medlem
Hej!
En snabb fråga från experterna. Jag tycker att detta med försäkringar är en djungel. Men, nu har jag hyrt en bil på FCO med CDW som ingår. Om jag nu dessutom köper en extraförsäkring via icar, har jag allt på det torra då? Ingenting annat jag borde tänka på?
MVH
 

FrontX

Medlem
Det är faktiskt sant :D. De är helt funktionsdugliga om man säger så. Jag kommer lämna in mitt andra claim-ärende snart då jag fått två separata skador på min hyrbil. Vilket kommer kosta 10.000sek för mig och dem. Det var visserligen något år sen jag hade användning av de sist men har svårt att tro att de skulle "våga" vara dåliga. Det som inte täcks täcker inte hyrbilsfirmans försäkringar heller och det är ju i princip bara om du inte följt hyresavtalet och typ kört offroad, på inhängnad bana osv.

Kan återkomma när jag claimat så får vi se om det fortfarande funkar bra


Update:
Själva processen verkar numera ta en jäkla tid och jag är inne på vecka 3 nu..snart 4. Försäkringsbolaget som har hand om ärendet är Allianz, och de har väl inte världens bästa omdömen. om man googlar lite. Men en anledning till den långa handläggningstiden kan vara att de har hand om andra typer av reseförsäkringar också. Vad vet jag. Dock är det lite trist att det ska behöva ta så lång tid och att alla kompletterande frågor/svar i ett pågående case som besvaras, hamnar i turordning och tar ca 5-7 arbetsdagar att återkoppla på. Senaste frågan var min banks IBAN-kod och det är väl visserligen ett gott tecken på att en inbetalning är på G, men det var drygt en vecka sen jag gav dem det.
 

Dr. Miles

Expert
Toppen