Senaste nytt

Inställt tåg - vad täcker försäkringen?

agehall

Medlem
Skönt att höra att det verkar lösa sig och att AmEx försäkring faktiskt går in och täcker dina behov utan allt för mycket strul.
 

Unicornone

Medlem
Tipsade Amex ktj häromdagen att detta är ett forum de bör hålla koll på om de vill få feedback på sin produkt.... Vi vet ju vad vi får och vad vi gillar och inte gillar. BC.SE var iaf inte allmänt känt hos dem så hon skulle passa saken vidare. Tror de får mer feedback här än på FB tex här skriver vi kanske mer ingående än vad man skulle göra på FB + att man inte alltid vill delge hela FB-communityn sitt liv.
 

Roger J

Medlem
De senaste dagarnas inställda tåg norröver har ju varit mer eller mindre planerade - alltså man har ställt in tåg för att inte riskera att de blir fast på linjen. Men med tanke på rapporteringen i TV och tidningar (ja, jag vet att de ibland förvränger sakernas tillstånd) så verkar SJ varit sämre än någonsin på att ta hand om strandade passagerare? Tänker på bilder från stationshusgolv som är fulla av sovande passagerare där SJ-personalen dessutom har gått hem.
Ordnar inte SJ med mat, hotell etc?
 

Jacob

Medlem
Senaste nytt från SJ.

Tågtrafiken börjar åter komma igång efter tidigare stopp i trafiken och avstängningen av flera banor. SJs högsta prioritet är nu att säkra att de resenärer som ännu inte kommit iväg på sina destinationer ska få resa så snart som möjligt. Information till alla berörda skickas så långt som möjligt via SMS och e-post med uppmaning att kontakta SJ via särskilt telefonnummer. SJ.se uppdateras löpande. På stationerna finns också information via utrop och skyltning.

Generell information till alla SJs kunder som berörts från 25/12 kl 20.00 till 27/12:

Om- och avbokningar
För SJs resenärer gäller ombokning till annan avgång eller fullt återköp, oavsett biljettyp.

Resenärer som har en återbetalningsbar biljett och som vill avboka och få pengarna tillbaka gör det enklast via ”Sök beställning” på SJ.se.

Resenärer med ombokningsbar eller ej ombokningsbar biljett och som vill avboka och få pengarna tillbaka gör det enklast via formulär SJ.se
Resenärer som vill omboka till annan avgång gör det enklast via telefon 0771-757575 eller genom att besöka någon av våra resebutiker.

SJs Restidsgaranti

SJs Restidsgaranti gäller se vidare SJ AB Allmänna villkor SJ.se - SJs resevillkor Ansökan görs via SJ.se - SJs resevillkor Vad gäller ersättningar och utlägg görs individuella bedömningar.

Trafikinformation

Status och prognos på inställda tågsträckor, uppdateras löpande på Trafikverket.se Aktuellt läge på järnvägarna efter stormen - Trafikverket

Information per sträcka, uppdateras löpande på SJ.se SJ.se - Information per sträcka

(Pressrelease från SJ)
SJ AB - Stormen Dagmar påverkar till viss del fortfarande tågtrafiken - Mynewsdesk
 

OliT

Medlem
Uppdatering:

Amex försäkringar / Solid godkände mitt anspråk. De betalar ut maxnivån 1 500 kronor till mig, vilket i alla fall täcker flygbiljetten och en del av taxiresan. Positivt med snabb kommunikation och snabbt beslut!
 
Toppen