Senaste nytt från SJ.
Tågtrafiken börjar åter komma igång efter tidigare stopp i trafiken och avstängningen av flera banor. SJs högsta prioritet är nu att säkra att de resenärer som ännu inte kommit iväg på sina destinationer ska få resa så snart som möjligt. Information till alla berörda skickas så långt som möjligt via SMS och e-post med uppmaning att kontakta SJ via särskilt telefonnummer. SJ.se uppdateras löpande. På stationerna finns också information via utrop och skyltning.
Generell information till alla SJs kunder som berörts från 25/12 kl 20.00 till 27/12:
Om- och avbokningar
För SJs resenärer gäller ombokning till annan avgång eller fullt återköp, oavsett biljettyp.
Resenärer som har en återbetalningsbar biljett och som vill avboka och få pengarna tillbaka gör det enklast via ”Sök beställning” på
SJ.se.
Resenärer med ombokningsbar eller ej ombokningsbar biljett och som vill avboka och få pengarna tillbaka gör det enklast via formulär
SJ.se
Resenärer som vill omboka till annan avgång gör det enklast via telefon 0771-757575 eller genom att besöka någon av våra resebutiker.
SJs Restidsgaranti
SJs Restidsgaranti gäller se vidare SJ AB Allmänna villkor
SJ.se - SJs resevillkor Ansökan görs via
SJ.se - SJs resevillkor Vad gäller ersättningar och utlägg görs individuella bedömningar.
Trafikinformation
Status och prognos på inställda tågsträckor, uppdateras löpande på Trafikverket.se
Aktuellt läge på järnvägarna efter stormen - Trafikverket
Information per sträcka, uppdateras löpande på SJ.se
SJ.se - Information per sträcka
(Pressrelease från SJ)
SJ AB - Stormen Dagmar påverkar till viss del fortfarande tågtrafiken - Mynewsdesk