Senaste nytt

Inställt flyg Umeå - Köpenhamn via Arlanda med Norwegian, ersättning för faktiska kostnader?

henke12

Medlem
Norwegians kundtjänst kunde/ville inte bekräfta min rätt till ersättning, inte ens dom 250 euro per passagerare som verkligen inte går att snacka bort.
Jag anser att en medarbetare på en kundtjänst för ett flygbolag borde ha ett någorlunda hum om vilken typ av ersättning som passageraren har rätt till(vilket han med största sannolikhet visste, men troligtvis är instruerad om att vara tyst om).

När jag jobbade i frontline fick jag lära mig att ALDRIG lova något som jag inte visste till 100% och kunde garantera skulle ske.
Rimligt!
 

TasselT

Medlem
@jumbooze Den farhågan har jag med...

Den bilden har jag också av vissa bolag @agehall och jag håller med om att Norwegian faller inom den kategorin.
Jag kan däremot säga att jag kommer gå vägen om ARN innan stämningsansökan upprättas. Anledningen till detta är att oavsett om Norwegian väljer att följa ARNs rekommendation eller ej så brukar rätten ta ARNs bedömning i beaktning och allt som oftast döma i enlighet med rekommendationen. Vidare så utesluter, som tidigare nämnt, inte återbetalningen av biljetten rätten till ersättning enligt artikel 7 i 261/2004 och således kanske jag i slutändan för nöja mig med det. Det är sällan värt den tiden och engagemanget som det innebär att dra det hela till tingsrätten, även om jag just nu är uppe i varv och det känns som att jag skulle kunna bråka för min sak i all oändlighet...
Hur gick det med detta?

Sitter själv med 2 ärenden mot Norwegian pga inställt flyg UME-ARN 2018-09-07 då jag vaknade med SMS på morgonen att min flight 09.55 var inställd pga tekniska problem.
Har fortfarande efter 2½ vecka varken fått pengarna tbx på den outnyttjade biljetten eller något svar på mitt krav på 250 Euro och merkostnaden för Sas-biljetten jag tvingades köpa för att komma iväg då nästa Norwegian flight med plats var först 16:50 samma dag.

/ TT
 
Toppen