Senaste nytt

Inställt flyg till Casablanca, ombokad 2 dygn, vilka rättigheter har jag?

Så vad är resebyråns förslag om du vägrar betala? Du har ju inte en komplett resa längre, så rent principellt tycker jag att de iaf borde erbjuda full återbetalning.
Det enda sättet man kan kontakta resebyrån på är via ett kontaktformulär:
Doodle.jpg

Det går inte att låta bli att betala servicepaketsavgiften vid återbetalning eftersom de subtraherar avgiften ifrån det återbetalda beloppet.
 
Jag tycker inte att dessa företag bör kallas resebyråer, snarare borde de kallas bokningsförmedlare. Hur som helst, jag har gett upp, jag kommer att begära återbetalning och köpa helt ny flygbiljett och jag kommer att skicka in EU261/2004-blanketten till Royal Air Maroc.
 

johhenrik

Medlem
Haha :) Näe, har jag inte hört. Dagens ungdom. När jag började min sysadmin-karriär på Solaris och Digital Unix hade man inte så fräna titlar. ;)
 
  • Gilla
Reactions: Pho

agehall

Medlem
Solaris kör man ju fortfarande, bara inte i Sun^h^h^hOracle-variant. :) Det är kanske något som kommer från LiU och Lysator, jag vet faktiskt inte, men jag gillar supersture, så jag använder det ganska ofta.
 

pep

Medlem
Det kan ju uppenbarligen inte stämma. Hur kunde Turkish Airlines boka om mig vintern 2012? I maj ändrade Royal Air Maroc avgångstiden med några timmar, hur var det möjligt? Om jag hade accepterat Royal Air Marocs erbjudande om att flyga ifrån Stockholm istället, hur skulle de då lösa det? Det finns för mycket som talar emot det. Jag tror att den enkla förklaringen är att de försöker slingra sig genom att skylla på att de inte kan ändra det.
Du har ret: Flyselskaberne kan ændre hvis de vil, men de må ikke iflg. aftale med OTA. Alligevel gør de det fra tid til tid, eksempelvis er jeg nyligt blevet ombooket på Emirates udenom OTA, hvor billetten var købt. Men det krævede en afgørelse fra country superviser. Efter at rejsen er påbegyndt kan man uden problemer som regel ændre direkte hos flyselskabet (e.g. Gulf Air og Thai). Det er ofte gratis eller langt billigere end at gå tilbage til din OTA
 
Toppen